اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

114 ساخت و ساز غیرمجاز در البرز تخریب شد/آزادسازی 30 هکتار اراضی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، با بیان اینکه مقابله با اخلال گرا امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد، گفت: 114 مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، بنا، محوطه، استخر، آلاچیق و دپوی مصالح در ماهدشت کرج تخریب شد.

114 ساخت و ساز غیرمجاز در البرز تخریب شد/آزادسازی 30 هکتار اراضی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تعداد 114 مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، بنا، محوطه، استخر، آلاچیق و دپوی مصالح در ماهدشت کرج، خیابان جم  در روز دوشنبه 21 مهرماه 99  تخریب شد و 30 هکتار از اراضی از قید ساخت و سازهای غیرمجاز آزادسازی شد.

صارمی گفت: با توجه به صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران امنیت غذایی و تعدی کنندگان به حقوق عمومی در بحران اقتصادی که تاب‌آوری چرخ‌های تولید برای مردم کشور از ارزش حیاتی برخوردار است، بر آنیم که با پشتیبانی مسئولین ذیربط، حمایت مردم دلسوز و هوشیار و در چارچوب قانون، کلیه ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی شده را اجرای حکم نماییم.

وی ادامه داد:  قلع و قمع بنا صورت می گیرد تا نطفه فساد شکل نگیرد، مواردی هم است که برابر قانون باید از مرجع ذی ربط که جهاد کشاورزی است و نیز مرجع قضایی که قاضی می باشد باید اجازه بگیرند.

وی بیان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی در معیت دیگر نهادهای همراه،  مرزبانان حفظ بیت المال هستند و در این راه با هیچ فرصت طلبی مماشات ندارند.

به گفته این مقام مسؤول اگر ملکی غیرمجاز در اراضی کشاورزی ساخته شود ضمن اینکه بستر تولید غذا و نیز سرمایه در گردش مملکت از بین می‌رود، تخریب آن ملک هم برای کشور هزینه به همراه دارد و همچنین باعث ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه و بدبینی به دستگاه‌های اجرایی و قضایی می‌شود. لذا همانطور که بارها تذکر داده ایم بدون مجوز در اراضی کشاورزی هیچ گونه تغییر کاربری صورت  ندهید، چرا که اموال خود افراد از بین می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در پایان تاکید کرد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه های کشاورزی و نیز گزارش های دریافتی توسط سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ ها را رصد کرده و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

وی افزود: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

صارمی در پایان از عموم مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان درخواست کرد که اگر قصد ساخت بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت امور اراضی استان، مشاوره و از قوانین این امر مطلع شوند تا ناچارا متحمل تبعات روحی و مالی این سرپیچی از قانون نشوند چرا که در صورت تخطی، بدون اغماض با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول