اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد/آنکارا رزمایش برگزار می‌کند

نیروی دریایی ترکیه در اقدامی که انتظار می‌رود نگرانی یونان را به دنبال داشته باشد از برگزاری رزمایشی با مهمات واقعی در «دریای اژه» خبر داد.

تنش بین ترکیه و یونان ادامه دارد/آنکارا رزمایش برگزار می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه همزمان با برگزاری یکی از مهمترین جشن‌های یونان،از برگزاری یک رزمایش در «دریای اژه» با مهمات واقعی خبر داده است.

 به نوشته وبگاه «گریک سیتی تایمز» نیروی دریایی ترکیه اعلام کرده که قصد داردچندی دیگر  در دریای اژه و به سمت جنوب  شرقی یک رزمایش با مهمات واقعی برگزار کند. این رزمایش مجاور برخی جزایر یونان قرار دارد و درست در روز جشن ملی یونان به نام «آکسی» برگزار می‌شود.

این در حالی است که منابع مختلف از فعال شدن رادارهای سامانه‌ موشکی اس-۴۰۰ ترکیه به ویژه علیه جنگنده‌های ارتش یونان خبر دادند. برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع مطلع در این باره مدعی شدند که ترکیه قصد دارد با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش یونان استفاده کند.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان  و اقدام آنکارا در اعزام کشتی‌های حفاری به شرق مدیترانه دچار تنش شده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می‌کنند.

آنکارا اعلام کرده که قصد دارد دوباره یک کشتی اکتشافی-تحقیقاتی خود را به منطقه مورد مناقشه با یونان اعزام کند. حضور کشتیهای تحقیقاتی ترکیه در آبهای مورد مناقشه با یونان برای کشف و حفاری منابع هیدروکربن است که با مخالفت شدید آتن مواجه است

 «استلیوس پتاس» سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، ترکیه نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول