اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح بخش کار و گفتار درمانی بیماران فلج مغزی در گلپایگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان از افتتاح بخش کار و گفتار درمانی بیماران فلج مغزی در جمعیت هلال احمر این شهرستان خبرداد.

افتتاح بخش کار و گفتار درمانی بیماران فلج مغزی در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید مسعود خاتمی عصر امروز در بازدید از جمعیت هلال احمر گلپایگان اظهار کرد: سازمان شیر خورشید قبل از انقلاب تشکیل و در نقش کمیته امداد و خیریه‌ها با جمع آوری کمک‌های مردمی در سراسر کشور با احداث مراکز درمانی پزشک اعزام می‌کرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب سازمان شیر خورشید به جمعیت هلال احمر تغییر اسم گرفت و اکنون نیز یک سازمان غیر دولتی است که به صورت متمرکز به حوادث مختلف رسیدگی و مشکلات مردم را حل می‌کند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران در سطح دنیا از لحاظ تعداد داوطلبان بیشتر و تجهیزات مدرن‌تری برخوردار است و برخی کشورها به کمک هلال احمر ایران نیاز پیدا می‌کنند.  

خاتمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شرح وظایف مختلفی دارد از جمله اینکه در انبار هلال احمر شهرستان‌ها ۲۲ قلم کالا برای کمک به آسیب دیدگان و استفاده در حوادث باید ذخیره باشد، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر تأثیرگذار است نه سرنوشت ساز و باید ارتقا پیدا کند تا در دنیا تأثیر بگذارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر پلی میان کمک خیرین با نیازمندان است، تصریح کرد: بسیج و کمیته امداد در کارها با جمعیت هلال احمر هماهنگ شوند تا با هم افزایی و برنامه ریزی مشترک عدالت بیشتری در دسترس آسیب دیدگان به کمک‌ها ایجاد شود.

وی با تأکید براینکه اگر کمک به جمعیت هلال احمر به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود مردم انگیزه بیشتری برای کمک به آن پیدا خواهند کرد، گفت: جمعیت هلال احمر اموال زیادی در سراسر کشور دارد که ساماندهی نشده است، دولت از محل بودجه حوادث به جمعیت هلال احمر برای انجام مأموریت‌ها اعتبار تخصیص دهد.

خاتمی خاطرنشان کرد: هلال احمر تنها تشکل غیردولتی بین‌المللی است که در کشورها به کمک دولت‌ می‌شتابد و اگر کمک بیشتری به آن شود نقش بهتری ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز گلپایگان در ایجاد داروخانه هلال احمر، گفت: با توجه به اینکه بیماران صعب العلاج برای تهیه داروها با مشکل مواجه هستنددر معاونت وزارت بهداشت و درمان برای دریافت مجوز آن پیگیر خواهم شد تا در گلپایگان داروخانه هلال احمر راه‌اندازی و این شهرستان به مرکز تأمین داروهای خاص ‌تبدیل شود.

در ادامه حمیدرضا کریمیان اظهار داشت: بخش کاردرمانی و گفتاردرمانی شهرستان از مطالبات بیماران فلج مغزی بود که با پیگیری‌ها در جمعیت هلال احمر گلپایگان راه‌اندازی شد و اکنون از شهرهای همجوار نیز به این مرکز مراجعه دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان فلج مغزی مدام باید کاردرمانی شوند اما این دو مرکز تحت پوشش بیمه نیست و طبق تعرفه‌ای تعریف شده به ازای هر نیم ساعت جلسه 35 هزار تومان پرداخت می‌کنند، مطالبه بیماران تحت پوشش قرار گرفتن این دو مرکز است چون کمکی به هزینه درمانی آن‌ها است و با توجه به کمبود اعتبارات توان کمک به افراد تحت حمایت بهزیستی نیز نداریم و با کمک خیرین ادامه درمان می‌شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول