اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح الگوی مصرف در شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه شیراز گفت: در زمینه اصلاح مصرف برق، باید جلساتی با دستور کار ویژه بگذاریم و شرکت برق با همراهی شورای فرهنگ عمومی، در زمینه اصلاح الگوی مصرف، کارگروه تخصصی تشکیل دهد.

لزوم تشکیل کارگروه تخصصی اصلاح الگوی مصرف در شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و معاونین این سازمان اظهار داشت: تا امروز کسی در شیراز ظرفیت معنوی بین‌الحرمین را درک نکرده بود و امسال در اربعین ولو با محدودیت‌های شیوع کرونا، حرکت مردم در بین‌الحرمین شیراز بسیار زیبا بود و حس و حال عجیبی داشت.

وی ادامه داد: طرحی که ابتدا برای ایجاد بین‌الحرمین ترسیم شد با چیزی که امروز است، بسیار فاصله دارد و ان شاالله در آینده با همکاری همه عزیزان شکل می گیرد و شهر شیراز جلوه ای دیگر خواهد یافت.

امام جمعه شیراز گفت: در خصوص مصرف انرژی و آب همه ما وظیفه ای داریم و شورای فرهنگ عمومی در زمینه اصلاح فرهنگ و الگوی مصرف باید ورود مناسبی داشته باشد.

آیت‌الله دژکام اظهار داشت: امروز برقی که تولید می کنیم برای ۱۲۰ میلیون نفر کفایت می‌کند، این در حالی است که جمعیت کشور ما امروز با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، در پیک مصرف برق کم می آورد و این نشان می دهد که باید برای اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف به طور جدی فرهنگسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز مصرف ۴۰ میلیون نفر ضایع می شود و اسراف از این بزرگتر وجود ندارد، گفت: در اقتصاد کلان و در زمینه مصرف و توزیع این موضوع وجود دارد که تولیدکننده علاقه‌مند است که مصرف شود چون در ازای مصرف، ثروت نصیب تولیدکننده می شود به ویژه در مورد برق که ذخیره‌سازی وجود ندارد و وقتی تولید می شود باید مصرف صورت گیرد.

 آیت‌الله دژکام افزود: از طرفی می خواهیم فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم و این نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد که با همکاری مجموعه شما باید انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: ما در فارس یک شبکه ۴ هزار نفری مساجد داریم که اگر بتوانیم اطلاع رسانی و فرهنگسازی را به صورت غیرمستقیم به این فضا انتقال دهیم، به مردم منتقل می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها هم بعد دیگر این ماجرا هستند و در همه این قسمت ها، باید مخاطب‌شناسی تخصصی صورت بگیرد و مناسب با ذائقه مخاطب، فرهنگ مصرف ترویج شود تا به مرور، این مشکل جدی در کشور ما حل شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در گام دوم انقلاب، لازم است فاصله بین مجموعه‌های مختلف نظام کم شود، افزود: در زمینه اصلاح مصرف برق، باید جلساتی با دستور کار ویژه بگذاریم و شرکت برق بیاید و با شورای فرهنگ عمومی، بر سر موضوع اصلاح الگوی مصرف، کارگروه تخصصی تشکیل دهد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ظرفیت شیراز به گونه ای است که اگر کاری اینجا موفق شد از شیراز الگوبرداری کرده و در جای دیگر هم موفق خواهد شد.

وی گفت: اگر مدیر هر بخشی با مجموعه‌هایی مثل روحانیت و مدیریت فرهنگی تعامل خوبی داشته باشد این تعامل در سطح ملی هم مورد استقبال قرار می‌گیرد و ما از این جهت منتظر نگاه جدیدی هستیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول