اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در سوگ آفتاب هشتم

یا ضامن آهو از دور سلام ما را پذیرا باشید، ای امام رئوف، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى که هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم ات مى‌تپد، کاش می شد، در ایام آخر صفر و در شب شهادت در کنار ضریح هشتمین جانشین پیامبر باشم، اما چه کنیم به خاطر شیوع ویروس کرونا، این ایام باید همچنان چشم انتظار غریب؛ تمام غربا باشیم.

در سوگ آفتاب هشتم

خبرگزاری فارس- موسی‌ کاظم‌زاده: سلام مولای من! ای پناه دهنده خستگان عاشق. ای طلیعه هشتم! باز هم سلام ای خورشید گرمابخش سرزمین من ایران! همگان ما را به نام تو می‌شناسند. چرا که نام نکوی تو زینت بخش از فرش تا عرش دلهاست. مولای من! تو که غریبی را احساس کرده‌ای! اما حال ما غریبه‌ها، به آستان کرم تو چشم دوخته‌ایم و همیشه و در همه حال به دستان پر مهرت توسل می کنم. برای تو مهم نیست زائران دلسوخته شما، از کجای این سرزمین حاجت بخواهند. سلام که بدهی، حس می کنی آنجا وطن توست. تنها کافی است بگویی «اَلسَّلامُ عَلَیک یا عَلِی ابْنَ مُوسَی الرِّضا الْمُرْتَضی».

 سلام بر ثامن الحجج علی بی موسی الرضا(ع)، سلام بر ضامن آهو و آفتاب هشتم ایرانیان که مظلومان به دست مأمون خلیفه عباسی به شهادت رسید. آه، چقدر نام تو آرام بخش دلهاست، سالهاست با نام رضای تو، ایمان هویت می یابد و عشق خانه گمشده اش را می یابد. با  نام رضای تو ایثار شناسنامه می گیرد.

یا غریب الغرباء نام تو همسایه‌ شور است. یاد تو تداعی شعر و شیون و شیفتگی. قرن‌هاست که قرار قلب‌ها برده‌ای. دست در دست نبض ها، آرامش سینه ها را آشوب کرده‌ای و همپای اشک‌ها، بر لب‌ها تراویده‌ای.

سلام برتو که مهربان تر از هر لحظه بهاری و حتی از آن نم نم باران این روزهای فصل پاییز، مولای غریب من؛ نمی دانی چقدر به شوق می آیم وقتی صحبت از نام تو می‌شود، اشک در چشمانم حلقه می‌زند. براستی که چشمه های خروشان، موج های پریشان و ریگ های بیابان و حتی امواج طوفان؛ مهربانی های تو را می شناسند. به حق که نام تو رخصت رویش است و طراوت باران. کاش من هم عبور تو را همچون تمام غریبان دیده بودم.

یا ضامن آهو از دور سلام ما را پذیرا باشید، ای امام رئوف، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى که هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم ات مى‌تپد، کاش می شد، در ایام آخر صفر و در شب شهادت در کنار ضریح هشتمین جانشین پیامبر باشم، اما چه کنیم به خاطر شیوع ویروس کرونا، این ایام باید همچنان چشم انتظار غریب؛ تمام غربا باشیم.

 باز هم سلام از میلاد رویایی و به یاد ماندنی ات که بگذریم، دلم در روزهای آخر صفر هوای عطر سیب حرمت را کرده است؛ عطر سیب بهشتی که موقع تولدت هم می آمد. نمی دانم که آیا این مأمون ستمگر، صورت زیبای تو را نمی دیدند و شباهت تو را به پیامبر نمی فهمیدند، که اینگونه جواب مهربانی هایت را دادند؟

مولای من از تو چه پنهان هر شب باید نام ذکر تو آرامش تسکین دردهای من باشد و بس. یا ضامن آهو، تو هم حس می کنی؟ چقدر واژه های این دل نوشته بوی پیراهن یوسف را می دهند!

براستی، یا امام رضا (ع)؛ همه دل نوشته ها و نامه هایی را که برای تو و به خاطر مهربانی های تو می نویسم، تنها نشانی که دارم؛ همان مشهدالرضا بهشت است که به آن نشانی ارسال می کنم.

ای امام مهربانی ها، روزگار غریبی است، هنوز هم که هنوز است، مامون زمان( آمریکا )، بر بالای تخت نشسته است و مردان، زنان و کودکانت را در اقصی نقاط جهان، زیر شلاق های ظلم و ستم خود گرفته است. آیا می رسد روزی که فرزندت، دست بر قبضه ذوالفقارش ببرد و ما را به چشمه همیشه جاری دین، مهربانی و ولایت برساند؟ آیا تا آن روز جمعه هایی زیادی را باید منتظر بود؟....

انتهای پیام/ 60023/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول