اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تداوم حضور در میدان/ قالیباف چهره‌به‌چهره با مردم سیستان‌وبلوچستان

رئیس مجلس با هدف بررسی مشکلات و پیگیری مطالبات مردم به سیستان‌وبلوچستان رفته است.

تداوم حضور در میدان/ قالیباف چهره‌به‌چهره با مردم سیستان‌وبلوچستان

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز در گزارشی به سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم عازم این استان شد و در فرودگاه چابهار مورد استقبال رسمی مقامات استانی قرار گرفت. 

قرار است محمدباقر قالیباف در این سفر ۳ روزه از شهرستان‌های مختلف سیستان‌و‌بلوچستان بازدید و با مردم گفت‌وگوی چهره به چهره داشته باشد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی حضور در استان سیستان‌وبلوچستان پیرو نظارت‌های میدانی مجلس انجام می‌شود. حداقل یک ماه پیش از حضور در هر استان برای نظارت میدانی موضوعات مختلف استان در مجلس با حضور کمیسیون‌های مربوط و نیز استاندار، مجمع نمایندگان استان و نیروهای جهادی استان بررسی می‌شود. 

قالیباف همچنین ابراز امیدواری کرد این نظارت میدانی بتواند تحرک بیشتری را به پروژه‌های نیمه‌تمام بدهد و بتوانیم به این استان که در ظاهر محرومیت دارد اما در واقع دارای ظرفیت‌های بزرگ و مهمی است و در حوزه ترانزیت، شیلات، صنعت، گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد و گنج پنهان است، خدمت بیشتری کنیم. 

قالیباف سپس در جمع اهالی منطقه محروم میرآباد در حاشیه بندر چابهار حاضر شد و به مشکلات و درد دل مردم منطقه رسیدگی کرد و قول مساعد برای کمک بنیاد مسکن برای مشارکت در ساخت مسکن در این مناطق داد.

روزنامه خراسان نیز گزارشی از روز اول دومین سفر استانی رئیس مجلس منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است:

صبح روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم از طریق فرودگاه کنارک چابهار وارد این استان شد. این دومین سفر استانی قالیباف-پس از خوزستان- از زمان ریاست او بر مجلس شورای اسلامی است.

قالیباف در اولین مقصد نظارت میدانی و بلافاصله بعد از ورود به استان، به منطقۀ محروم میرآباد در حاشیۀ بندر چابهار  وسپس بازارچه مرزی  کوهک رفت. وی به مردم محروم این منطقه، قول مساعد برای کمک بنیاد مسکن برای مشارکت در ساخت مسکن در این مناطق را داد. بازدید از مدرسه شهید مطهری سراوان که با وجود مشکلات فراوان، رتبه‌های خوب دانش‌آموزان مستعد آن در کنکور هر سال خبرساز می شود نیز از جمله برنامه های وی بود. مشکلات مرتبط با تحصیل و محرومیت‌ از تحصیل یکی از مشکلات اصلی در نظام مسائل مناطق محروم استان است.

در ادامۀ روز اول نظارت میدانی بر استان سیستان و بلوچستان، قالیباف شب گذشته نیز وارد شهرستان ایرانشهر شد. او با حضور در کارخانۀ بافت بلوچ که با پیگیری رهبر انقلاب راه‌اندازی شده است، ضمن گفت وگوی بی واسطه با کارگران از نزدیک از روند راه‌اندازی این کارخانه به عنوان یکی از دستاوردهای اصیل و بومی منطقه اطلاع یافت.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، قالیباف در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفت تا با بازدید و نظارت میدانی در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان، اولین گام عملی مجلس یازدهم برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه را تحقق بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که بنا دارد در طول برنامه کاری خود به همه استان‌ها سفر کند، در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «به یاری خدا، نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد. امیدوارم با فهم بدون واسطه مشکلات و به‌کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسئولان اجرائی محلی و ملی، بتوانیم برای حل مشکلات مردم، اقدامات ملموس و مؤثری به انجام رسانیم.»

سفر قالیباف به خوزستان نشانه‌ای از حرکت مجلس یازدهم در مسیر شکل‌گیری مجلسی در‌ تراز انقلاب اسلامی است؛ حرکتی که با جنجال و عصبانیت کسانی رو‌به‌رو شد که گل سرسبد کارنامه آنان سلفی گرفتن با موگرینی است.

روزنامه اصلاح‌طلب شرق با تیتر «قالیباف و سفرهای استانی تا انتخابات ۱۴۰۰» سفر رئیس مجلس به خوزستان را سفری تبلیغاتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ عنوان کرد.

 

این روزنامه در مطلبی با طرح ادعایی کذایی و خنده‌دار نوشت: «قالیباف نمی‌خواهد از قالب توصیف‌شده برای خودش یعنی مدیر جهادی بیرون بیاید.... رئیس مجلس و برخی نمایندگان تهران در حالی به خوزستان رفته‌اند که طبق قانون این وظیفه نماینده خوزستان است که از حوزه نمایندگی‌اش سرکشی کند نه نماینده تهران. تا به ‌حال سابقه نداشته که نماینده‌ای وارد حوزه نماینده دیگر شود!»

روزنامه اعتماد هم در مطلبی که حاکی از عمق عصبانیت مدعیان اصلاحات است، با تأکید بر اینکه «اختیارات رئیس مجلس باید کاهش یابد!» نوشت: «همه این مسائل کنار هم می‌تواند گواهی باشد بر لزوم کاهش اختیارات رئیس مجلس و پیگیری با جدیت هرچه ‌تمام‌تر این مهم در مجلس یازدهم ولی از قرار معلوم نه‌تنها چنین نیست، بلکه اصولگرایان وعده‌های روزهای نه ‌چندان­ دور خویش را نیز به ‌کلی به دست فراموشی سپرده‌اند. چنانکه اکثر آنان هیچ رغبتی به موضوع کاهش اختیارات رئیس مجلس نشان نمی‌دهند.»

دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب هم با عصبانیت از سفر قالیباف و برخی دیگر از نمایندگان مجلس به مناطق محروم، آن را نمایشی و با مقاصد انتخاباتی عنوان کرده‌اند.

قالیباف همچنین در ادامه سفرهای جهادی خود، چندی پیش از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرد که این اقدام وی با واکنش گسترده مردم مواجه شد.

حاج حیدر، یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به حضور سرزده رییس مجلس به بیمارستان امام خمینی(ره) در توییتی نوشت: «دقایقی قبل آقای قالیباف جهت نظارت بر روند درمان بیماران کرونا و مشکلات کادر درمانی، به‌صورت سرزده از بخش‌ICU کرونا بیمارستان امام خمینی تهران بازدید کرد. ای‌کاش رییس ستاد کرونا، همانطور که مانع حضور رییس‌جمهوری در جلسه رأی اعتماد شد، مانع حضور رییس‌ مجلس در محیط بیمارستان هم می‌شد!»

جواد آقایی نیز در توییتر نوشت: «فرق مرد میدان با مدیران پشت میزی یا درون کاخی را در این عکس ببینید. وقتی درد مردم داشته باشی، پروتکل‌های بهداشتی دیگه برات بهونه نمی‌شه.»

قالیباف همچنین در جلسه نظام مسائل کرونا که در مجلس برگزار شد با بیان اینکه جز حل مشکلات مردم به چیزی فکر نکنیم، تصریح کرد: بازدید ما از بیمارستان امام، حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم.

رئیس مجلس ادامه داد: ما در نظارت میدانی، همۀ پروتکل‌ها را رعایت کردیم. فرمانده ستاد کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان حاضر بودند و بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کردند. عقلانیت این است که در میدان حاضر باشیم و لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم. اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است.

قالیباف بیان کرد: سی هزار پرستار ما کرونا گرفتند. اینها با عقل معاد کار کردند. برخی از پرستاران از اسفند ماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند. سیل کرونا و سیل مشکلات اقتصادی را داریم و باید در مقابل آن بایستیم و از مردم دفاع کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: در همۀ نظارت‌های میدانی حضور در کنار کادر درمان را در دستور کار خواهیم داشت؛ همۀ پروتکل‌ها را رعایت خواهیم کرد ولی این به معنی نرفتن و کار نکردن نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول