اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

احتمال فروش کروم توسط گوگل برای رهایی از اتهام انحصارطلبی

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد در آینده نزدیک پرونده انحصارطلبی گوگل را در دادگاه مطرح کند و لذا ممکن است این شرکت مجبور به فروش مرورگر کروم شود.

احتمال فروش کروم توسط گوگل برای رهایی از اتهام انحصارطلبی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، گوگل از سوی بسیاری از رقبای تجاری و دولت آمریکا به فعالیت های انحصارطلبانه برای از میدان به در کردن دیگر شرکت های فناوری متهم است و احتمال محکومیت این شرکت نیز بالا دانسته شده است.

از همین رو گفته می شود گوگل به دنبال اجرای یک اقدام پیش دستانه بوده و ممکن است بخواهد کسب و کار مربوط به مرورگر کروم خود را بفروشد تا جلوی وارد آمدن خسارات بیشتر را به گوگل بگیرد.

*علت انتخاب کروم برای فروش

در حال حاضر شایعاتی در مورد احتمال تبدیل شدن گوگل به دو شرکت مطرح شده و این در حالی است که گوگل در حال حاضر زیرمجموعه یک شرکت مادر تخحصصی بزرگ تر به نام آلفابت است.

بخش عهده اتهامات انحصارطلبانه بر علیه گوگل مربوط به رویه های انحصارطلبانه آن در دنیای تبلیغات دیجیتال است. فروش مرورگر کروم باعث می شود که بخش زیادی از این اتهامات نیز دیگر متوجه گوگل نباشد. زیرا بخش زیادی از تبلیغات دیجیتال گوگل بر بستر مرورگر کروم انجام می شود. علت اصلی تصمیم گوگل برای فروش کروم همین مساله است.

گفته می شود گوگل برای نهایی کردن این تصمیم در حال مذاکره با برخی وکلا و نیز شرکت ها و موسسات فناوری است تا به جمع بندی نهایی برسد. وزارت دادگستری آمریکا پیش از این از نهایی شدن تصمیم خود در مورد گوگل ظرف چند هفته آینده خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول