اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تحویل جفت یا بند ناف بعد از زایمان به بانک خون امکان پذیر است؟

رئیس بانک خون بند ناف رویان گفت: برخی از خانواده ها اطلاع دقیقی از مراحل جمع آوری و ذخیره سازی خون بند ناف ندارند و تصور می کنند اگر بعد از زایمان جفت یا بندناف را تحویل بانک خون بدهند قابل نگهداری است اما این طور نیست.

تحویل جفت یا بند ناف بعد از زایمان به بانک خون امکان پذیر است؟

مرتضی ضرابی رئیس بانک خون بند ناف رویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که برخی خانواده ها می پرسند که آیا بعد از زایمان هم امکان ذخیره سازی سلول های بنیادی وجود دارد؟ گفت: تحویل جفت یا بند ناف بعد از زایمان به بانک خون امکان پذیر نیست.

وی توضیح داد: اتفاقا برخی از خانواده ها اطلاع دقیقی درباره مراحل جمع آوری و ذخیره سازی خون بند ناف ندارند و تصور می کنند که برای مثال اگر بعد از زایمان جفت یا بند ناف را تحویل بانک خون بدهند قابل نگهداری است، در حالی که این طور نیست و باید حتما این کار هنگام زایمان انجام شود.

ضرابی ادامه داد: از این رو باید حتما هماهنگی های لازم قبل از زایمان انجام شود تا همکاران ما هنگام زایمان در بیمارستان حاضر شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول