اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«گواهی ارزیابی انطباق» برای مشاغل خانگی صادر می‌شود

رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت در اداره استاندارد گلستان گفت: سازمان ملی استاندارد در سال گذشته پیشنهاد سازماندهی و گواهی ارزیابی انطباق را برای مشاغل خانگی صادر کرد.

«گواهی ارزیابی انطباق» برای مشاغل خانگی صادر می‌شود

رضا نوروزی امروز با تبریک هفته استاندارد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گگان اظهار کرد: در سال گذشته سازمان ملی استاندارد با این نگاه که تمامی کالاها باید استاندارد باشند پیشنهاد سازماندهی و گواهی ارزیابی انطباق را برای مشاغل خانگی صادر کرد.

وی تصریح کرد: کسب و کار خانگی به عنوان راهکار مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان استفاده می‌شود درحقیقت کسب و کار خانگی به آن دسته از فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که توسط اعضای خانواده در واحد مسکونی و در قالب کسب و کار البته بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران انجام می‌شود که منجر به تولید کالا برای عرضه شود.

*صاحبان مشاغل خانگی باید از مهارت کافی و دانش بومی برخوردار باشند

رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت در اداره استاندارد گلستان با بیان اینکه صاحبان مشاغل خانگی باید از مهارت کافی و دانش بومی برخوردار باشند، ابراز کرد: مشاغل خانگی می‌تواند در قالب مختلف اعم از صنایع دستی، فرش، کشاورزی، دامپروری، شیلات و غیره شکل بگیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد با این نگاه که تمامی کالاها باید استاندارد باشند  شورای استاندارد در سال گذشته پیشنهاد سازماندهی و صدور گواهی ارزیابی انطباق را برای مشاغل خانگی صادر کرد.

وی اظهار کرد: گواهی ارزیابی انطباق در حقیقت بر مبنای درخواست متقاضی انجام می‌شود درواقع تعهدی است که تولیدکننده به اداره استاندارد ارائه می‌دهد تا محصولی باکیفیت تولید و به بازار عرضه کند تولیدکننده به ما استانداردهای محصول خودش را اعلام می‌کند و اینکه چگونه محصولات خودش را به بازار عرضه می‌کند را به ما ارائه می‌دهد و بر اساس اظهارات تولیدکننده ما به این شخص گواهی انطباق داده و سپس اقدام به عرضه محصول با کیفیت می‌کنیم.

رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت در اداره استاندارد گلستان اظهار کرد: افرادی که کالایی را خریداری می‌کنند حتما به نشان استاندارد درج شده روی محصول دقت کنند درصورتی که از کالای خریداری شده شکایتی داشتند می‌توانند از طریق سامانه« 1517» و یا سامانه پیامکی«30001517» تماس حاصل کنند و شکایت خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول