اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جوجه‌ریزی در آذربایجان‌ غربی مازاد بر نیاز استان است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌غربی گفت: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه در استان، در حدود 3 میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه بوده که مازاد بر نیاز مصرف داخلی استان است.

جوجه‌ریزی در آذربایجان‌ غربی مازاد بر نیاز استان است

 رضا یوسفی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به علل افزایش قیمت گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هیچ کمبودی در تولید گوشت مرغ در سطح استان وجود ندارد و در استان افزایش قیمت نهاده‌های تاثیرگزار در امر تولید از جمله دارو، واکسن، حمل و نقل، سوخت و انرژی در افزایش قیمت مرغ موثر بود.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه دولت تعهد کرده است، 100 درصد نیاز مرغداران به نهاده‌هایی همچون ذرت، کنجاله و سویا را تامین کند، اما تاکنون تنها 50 درصد نیاز آنها تامین شده و مابقی نهاده‌ها به قیمت بالاتری از قیمت مصوب دولتی تهیه شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌غربی با اشاره به اینکه 70 درصد هزینه‌های تولید گوشت مرغ مربوط به تغذیه در مرغداری‌ها است، تصریح کرد: این امر باعث شده که در کل کشور، قیمت‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد و در ظرف روزهای آینده نیز قرار است از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت‌ها بار دیگر اصلاح و به صورت کشوری ابلاغ شود.

یوسفی‌رضایی با بیان اینکه در آذربایجان‌‌غربی، طبق آخرین تصمیمی که در ستاد تنطیم بازار در رابطه با قیمت مرغ گرفته شده است، تعیین قیمت13 هزار و 500 تومان برای مرغ زنده و قیمت 18 هزار و 750 تومان نیز برای مصرف کننده لحاظ شده است، اذعان کرد: قیمت 20 تا 22 هزار تومان گوشت مرغ در بازار استان به چند روز گذشته باز می‌گردد، چون کشتار کم بود و با توجه به اختلاف قیمت بین آذربایجان‌غربی و سایر استان‌ها انگیزه کشتار در مرغداری‌ها کاهش یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هر فروشنده‌ای که اقدام به فروش مرغ به قیمتی بالاتر از 18 هزار و 750 تومان کند، تخلف کرده و با وی برخورد و جریمه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول