اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

20 هزار دانش آموز ایلامی از تحصیل آنلاین محرومند

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: طبق آمارگیری که در اردیبهشت ماه انجام ‌شده است حدود بیست هزار دانش آموز ایلامی از گوشی هوشمند و تبلت برخوردار نیستند.

20 هزار دانش آموز ایلامی از تحصیل آنلاین محرومند

رضا زینی‌وندمقدم مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و تعطیلی مدارس، دانش‌ آموزان تاکنون آموزش خود را از طریق شیوه‌های مختلفی ازجمله شبکه‌های آموزشی تلویزیون و فضای مجازی دنبال می‌کنند.

 وی افزود: با این‌ وجود در شرایط کنونی بهترین راهکار برای تداوم برنامه‌های آموزشی استفاده از فضای مجازی است، اما متأسفانه مناطق محروم و روستایی اکثراً قابلیت دسترسی به اینترنت را ندارند و طبق آمارگیری که در اردیبهشت ماه انجام ‌شده حدود بیست هزار دانش آموز از گوشی هوشمند و تبلت برخوردار نیستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تحصیل دانش ‌آموزان و رفع نگرانی‌ها برای تداوم آموزش دانش‌آموزان، بیان کرد: طبق درخواست‌هایی که برای وزارت‌خانه  آموزش پرورش فرستاده شده برای تامین اعتبار، کمک‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و خیرین اقداماتی برای خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

این مسوول افزود: از طرفی نیز برای رفع مشکل دسترسی اینترنت دانش‌آموزان، اقداماتی توسط زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری‌های ارتباطات صورت گرفته است و تا حدودی به رفع این مشکل کمک کرده‌اند.

 زینی‌وندمقدم بیان کرد: در مناطق محروم و روستایی  به دلیل عدم دسترسی به اینترنت یا نداشتن گوشی ها هوشمند ممکن است به آموزش و یادگیری دانش‌آموزان لطمه وارد شود.

وی در ادامه افزود: آموزش در مناطق روستایی با تراکم کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ‌صورت حضوری برگزار می‌شود و در مناطق سفید و زرد نیز کلاس‌ها با تعداد محدود و رعایت کامل نکات بهداشتی تا حد امکان به‌صورت حضوری برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول