اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تزریق ۳۱ هزار دوز واکسن آنفولانزا در گروه‌های پرخطر گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وزارت بهداشت مقررشده ۶۱ هزار دوز واکسن رایگان آنفولانزا به گیلان اختصاص دهد، گفت: تاکنون ۳۱ هزار دوز واکسن آنفولانزا در گروه‌های پرخطر گیلان تزریق‌شده است.

تزریق ۳۱ هزار دوز واکسن آنفولانزا در گروه‌های پرخطر گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تهیه و توزیع واکسن آنفولانزا در گیلان، اظهار کرد: وزارت بهداشت متعهد شده تا ۶۱ هزار دوز واکسن در اختیار گیلان قرار بدهد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار دوز واکسن آنفولانزا در اختیار گیلان قرارگرفته، افزود: تا هفته آینده ۲۴ هزار دوز واکسن مجدداً به گیلان ارسال و تدریجاً به‌صورت رایگان در گروه‌های پرخطر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نحوه تهیه واکسن آنفولانزا به‌صورت آزاد نیز، گفت: واکسن آزاد توسط وزارت بهداشت خریداری و مقررشده پس از ورود به کشور بلافاصله در استان‌ها توزیع شود که مردم می‌توانند به‌صورت آزادانه از داروخانه‌هایی که نام و نشانی آن‌ها در سایت بهداشت بارگذاری می‌شود، تهیه کنند.

حیدرزاده با اذعان به اینکه تاکنون ۳۱ هزار دوز واکسن در گیلان توزیع‌شده، بیان کرد: تاکنون مادران باردار، مادران تا دو هفته بعد از زایمان و ۸۰۰ تن از سالمندان ساکن در سرای سالمندان، دو هزار و ۵۰۰ تن از پزشکان بالای ۵۰ سال عضو سازمان نظام پزشکی استان، گروه‌های بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز در حال واکسینه کردن حدود سه هزار نفر از معلولین بهزیستی هستیم که تاکنون حدود ۸۰۰ نفر از این گروه نیز واکسینه شده‌اند، افزود: گروه بزرگ و پراکنده‌ای از دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در رشت و لنگرود نیز از فردا واکسیناسیونشان آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بیان کرد که بیماران خاص، بیماران دیالیزی، بیماران سالمند دیابتی دارای عوارض، بیماران سرطانی و بیمارانی که هم‌اکنون در حال دریافت خدمات رادیوتراپی هستند نیز هم‌اکنون در حال تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول