اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سوء‌استفاده از برخی تاریخ‌ها برخورد جدی پلیس را به دنبال دارد/برگزاری برنامه‌های هفته ناجا در بستر فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: هفتم آبان یک مناسبت جعلی است و اگر کسی بخواهد از این عنوان سوءاستفاده کند، با ممانعت پلیس مواجه خواهد شد.

سوء‌استفاده از برخی تاریخ‌ها برخورد جدی پلیس را به دنبال دارد/برگزاری برنامه‌های هفته ناجا در بستر فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، از اجرای برنامه‌های این هفته در بستر فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های هفته نیروی انتظامی لغو و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند ماهی که از سال ۹۹ گذشت حال ما و خانواده‌هایمان به دلیل  نگرانی از بابت شیوع کرونا خوب نبود، گفت: نیروی انتظامی در این راستا نمی‌توانست ماموریت‌هایش را کنار بگذارد چراکه به لحاظ امنیت و خدمات‌رسانی به مردم موظف به انجام وظیفه بود و اگر مسئولین بهداشتی و درمانی تشخیص می دادند که در مواردی نیروی انتظامی باید در صحنه حضور داشته باشد، ما حاضر می شدیم‌ چنانچه در برخی از موارد تعدادی از پرسنل و همکاران ما نیز کرونایی شدند اما به لطف خدا بهبود یافته و به محل کار به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

حبیبی با تاکید بر اینکه تامین امنیت سرلوحه کار نیروی انتظامی است، افزود: نیروی انتظامی همواره در کنار مردم و یار و یاور مردم است تا آسیبی به آنها نرسد و بنابر شعاری که انتخاب شده، امنیت و آرامش نیروی انتظامی فدای امنیت و آرامش مردم می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنانش ادای احترام به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، حضرت سید علاءالدین حسین(ع) و حضرت علی بن حمزه(ع) را سرآغاز برنامه‌های هفته نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: در آغاز هفته نیروی انتظامی با تعداد کمی از پرسنل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به این سه حرم مطهر ادای احترام خواهیم کرد.

حبیبی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط ناجا در شش ماهه اول امسال گفت: در راستای تامین آسایش عمومی برای مردم، خدماتی را به واحدهای تولیدی و همه کسانی که دستی در اقتصاد دارند عرضه کردیم همچنین با نظارت بر صنوف کمک کردیم از معیشت مردم حمایت شود و اگر کسی در این راستا بخواهد معیشت مردم را مورد سوءاستفاده قرار دهد با او به شدت برخورد می‌کنیم چرا که دغدغه نیروی انتظامی این است که بتواند حس اعتماد و پیوستگی میان مردم را با ارتقای نگرش مثبت به ارمغان بیاورد.

کشف ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

وی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال، ۲۳۲ میلیارد تومان کالای قاچاق از سوداگران کشف شده است که این میزان با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته نشان دهنده تلاش پلیس برای کشف سودجویان است.

حبیبی همچنین از کشف ۳۰ تن مواد مخدر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: ۴۹ درصد پرونده‌های پلیس فتا نیز در این شش ماه کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در ادامه با بیان اینکه در این حوزه فارس جایگاه سوم کشور را دارد، گفت: تلاش ما برای دستیابی به جایگاه دوم و سپس جایگاه نخست خواهد بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در بحث سرقت‌های خرد با افزایش روبرو هستیم برای مثال یک سارق به عنف دستگیر شده است که ۲۸۰ فقره سرقت در پرونده دارد اما در راستای کشف سرقت ۲۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

حبیبی با اشاره به اینکه درصدی از سرقت‌هایی که انجام می شود به نیروی انتظامی ربطی ندارد گفت: به‌ طور مثال شهرداری به یک خانه پایان کار می‌دهد اما امنیتش را مد نظر قرار نمی‌دهد یا این که چرا شرکت‌های تولیدکننده خودرو، امنیت آن را مد نظر قرار نمی دهند به گونه‌ای که سارقین به راحتی قادر به باز کردن قفل و درب خودرو و سرقت آن هستند.

 فرمانده انتظامی فارس بیان داشت: در ماموریت‌هایی که امسال برای ما تعریف شده توجه ویژه‌ای به دستگیری اراذل و اوباش شده است و معتقدیم اگر کسی بخواهد با عربده‌کشی و با استفاده از سلاح های سرد و گرم آرامش مردم را به هم بزنند، خط قرمز نیروی انتظامی را شکسته و مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد، چنانچه تاکنون ۱۶۳ نفر در این راستا دستگیر شده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه استان فارس در مقایسه با استان‌های همطراز اما با جمعیت کمتر، با تعداد کمتری از اراذل و اوباش مواجه است، گفت: مردم فارس مردمی بافرهنگ هستند و پذیرای عربده‌کشی اراذل و اوباش نخواهند بود.

کاهش ۳۴ درصدی تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری

فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری نیز اظهار داشت: خوشبختانه در شش ماهه اول امسال با کاهش ۲۳ درصدی متوفیان رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری، کاهش ۱۸ درصدی مجروحان حوادث رانندگی و به طور کلی کاهش ۳۴ درصدی تصادفات روبرو بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه شاید این سوال به ذهن متبادر شود که به علت شیوع کرونا میزان مسافرت‌ها کاهش یافته و این منجر به کاهش آمار شده است گفت: در اینجا باید بگویم که مسافرت‌ها به ویژه مسافرت‌های درون استانی به هیچ عنوان کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است که در این راستا و با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا از مردم تقاضای کاهش مسافرت‌های غیرضروری را داریم.

حل و فصل شدن ۷۸ درصد پرونده هایی که به واحد مشاوره پلیس ناجا داده می‌شود از دیگر مواردی بود که فرماندهی انتظامی فارس به آن اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۸ درصد پرونده های ارجاعی مورد صلح و سازش قرار می‌گیرد و این جای بسی خرسندی است که ما در این راستا تلاش کرده ایم از مشاورین با تجربه و ماهری استفاده کنیم تا درصد بالایی از پرونده‌های ارجاعی بدون مراجعه به دادگاه حل و فصل شود.

حبیبی همچنین به سهمیه خوب استان فارس برای جذب نیروی افسر و درجه‌دار در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: شرایط لازم بدون محدودیت جذب افراد در سامانه پلیس انتظامی قرار داده شده است و از علاقه مندان جهت ثبت نام دعوت به عمل می‌آید.

 وی از برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی جهت مذاکره پیرامون پر کردن خلا و ضعف‌های قانونی برای پیشگیری و مقابله با جرم خبر داد و گفت: عدم توازن میان جرم و مجازات نکته‌ای است که منجر می‌شود مجرم دوباره عمل خود را تکرار کند همچنین در کنار آن، ایجاد جو روانی در فضای مجازی توسط دشمنان ما مانند ایجاد کمپین نه به اعدام، شرایطی را فراهم می‌آورد که در این راستا مصوبه‌ای به تصویب رسید تا این مورد در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول