اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

ساماندهی 270 شغل کشاورزی در کشور/ اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: 270شغل کشاورزی در کشور ساماندهی و صاحب پروانه اشتغال می‌شوند و از این به بعد از کلیه مزایای مربوط به این بخش بهره‌مند می‌شوند.

ساماندهی 270 شغل کشاورزی در کشور/ اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز محمد شفیع‌ ملک‌زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در جلسه هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران گفت: 270 شغل کشاورزی در کشور ساماندهی می‌شود و از این به بعد این شغل‌ها هویت پیدا می‌کنند و صاحبان شغل هم پروانه اشتغال دریافت خواهند کرد.

وی درباره مزایای این پروانه گفت:از این به بعد کشاورزان می‌توانند از همه حقوق و مزایایی که به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد بهره‌مند شوند که متاسفانه تاکنون بهره‌برداران این بخش از این مزایا محروم بودند.

* اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور توضیح داد: اتاق اصناف کشاورزی تشکیل می‌شود و هیأت عالی نظارت هم بر این اصناف نظارت می‌کنند. اعضای هیأت عالی نظارت 16 نفر است که 7 وزیر در آن جای دارند و وزیر جهاد کشاورزی، رئیس هیأت عالی نظارت است.

به گفته ملک‌زاده بسیاری از مسائل الگوی کشت و تائید محصولات سالم و گواهی شده با تشکیل اصناف و نظارت بر آن بسیار بهتر از گذشته خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد که متاسفانه تاکنون کشاورزان هیچگونه هویت شغلی نداشتند و از مزایایی که دستگاه‌های مختلف برای این بخش در نظر گرفته بودند محروم می‌شدند. بیمه و ضمانت‌های بانکی مهمترین مشکل آنها بود که از این به بعد این مشکلات مرتفع خواهد شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد:‌ در 10 سال گذشته اگرچه کشاورزان پروانه‌ای هم می‌گرفتند اما از خدماتی که مربوط به آن بود بی‌بهره بودند. با صدور پروانه های جدید خدمات بخش کشاورزی باید ساماندهی شود  و حقوق کسی تضییع نشود.

ملک‌زاده در عین حال تاکید کرد: آئین‌نامه جدید و اساسنامه آن آماده شده که پس از امضای 7 وزیر از طریق وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش فارس، امروز اولین جلسه هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

طبق دعوت قبلی خبرنگاران در این جلسه حضور پیدا کردند اما پس از ارائه مسائلی از سوی رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و قبل از صحبت‌های وزرا اعلام کردند که خبرنگاران جلسه را ترک کنند. بنابراین خبرنگاران از این جلسه هیأت عالی نظارت اطلاع دقیقی کسب نکردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول