اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کاهش جرائم در خراسان شمالی / وضعیت سرقت‌ها نگران‌کننده است

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش مجموع جرائم در استان طی شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع اما افزایش سرقت‌ها در استان نگران‌کننده است.

کاهش جرائم در خراسان شمالی / وضعیت سرقت‌ها نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علیرضا مظاهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا در سال جاری به دلیل تداخل با اربعین حسینی به ۲۷ مهرماه موکول شد.

وی شعار این هفته را «باهم برای امنیت و سلامت» اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های ویژه هفته ناجا به‌صورت خاص و محدود خواهد بود.

جرائم در خراسان شمالی کم شد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه به برخی از عملکردهای ناجا طی شش ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد و افزود: درمجموع مقایسه انجام‌شده کل جرائم واقع‌شده در استان نسبت به سال گذشته از کاهش ۱۴ درصدی برخوردار است.

وی با ابراز تأسف نسبت به افزایش ۱۴ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی تصریح کرد: میزان نزاع‌های ثبت‌شده در استان خراسان شمالی به نسبت جمعیت در رتبه ۷ کشور این استان را قرار می‌دهد که آماری نگران‌کننده است.

مظاهری اختلافات خانوادگی، کشاورزی و ملکی را ازجمله عناوین اصلی نزاع و درگیری در استان برشمرد و گفت: پایین بودن آستانه تحمل در همشهریان و ساکنان استان باعث ایجاد نزاع و درگیری می‌شود.

آمار جرائم؛ از قتل تا جرم های اقتصادی

وی در ادامه به کاهش ۵۳ درصدی قتل‌ها، کاهش ۷ درصدی تجمعات غیرمجاز در خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ‌بر ۸۳ درصد کشف جرم و همچنین در بخش پرونده‌های قاچاق کالا، تاکنون ۸۲۱ پرونده باارزش بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان و در حوزه زمین‌خواری، احتکار و اختلاس نیز ۱۳ پرونده جرائم اقتصادی باارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی با معرفی رئیس پلیس آن در استان طی هفته‌های آینده خبر داد.

سرقت افزایش یافت

وی به موضوع سرقت در استان نیز اشاره کرد و با ابراز نگرانی نسبت به وقوع سرقت‌های خرد در خراسان شمالی افزود: شاهد رشد ۳۰ درصدی سرقت از اماکن در استان هستیم که عدم رعایت مراقبت‌های لازم و همچنین نقص در تجهیزات فنی ازجمله عوامل وقوع این سرقت‌ها و سخت شدن پیگیری‌ها شده است.

مظاهری از دستگیری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سارق طی شش ماه گذشته خبر داد و گفت: سارقان بیشترین زندانیان استان را تشکیل می‌دهند و طی این مدت ۶ باند سرقت حرفه‌ای مورد ضربه نیروهای ناجا و آگاهی قرارگرفته‌اند.

افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر

وی به حوزه مواد مخدر نیز گریزی زد و گفت: کشفیات استان با بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم به میزان ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که همراه با آن ۶۸۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۸ هزار و ۱۵۲ نفر معتاد دستگیرشده‌اند که ۹۲ درصد آنان را مردان، ۵۵ درصد آنان در سنین ۲۵ تا ۳۹ سال، ۸۰ درصد این افراد را بیکاران و ۷۵ درصد را افرادی با تحصیل کمتر از دیپلم تشکیل می‌دهد.

کاهش متوفیان در جاده های خراسان شمالی

مظاهری در بخش آخرین وضعیت شرایط جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات درون‌شهری ۲۹ درصد تصادفات منجر به فوت و ۳۸ درصد متوفیان تصادفات درون‌شهری کاهش، تصادفات جرحی ۲۴ درصد و مجروحان نیز ۲۴ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش متوفیان تصادفات برون‌جاده‌ای نیز خبر داد و گفت: ۱۳ درصد میزان تصادفات فوتی و ۱۲ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای به همراه کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و ۳۰ درصدی مجروحان اتفاق ثبت‌شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: ۱۹ درصد تصادفات منجر به فوت استان، در جاده بجنورد به جنگل گلستان، ۱۴ درصد در مسیر بجنورد به فاروج واقع‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول