اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد شورای شهری ها از انتصابات حناچی/ سرانجام افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ها

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران راهبرد مشخصی برای تغییر مدیران ندارد، گفت: معلوم نیست که انتصابات جدید در شهرداری به چه دلیلی انجام گرفته است.

انتقاد شورای شهری ها از انتصابات حناچی/ سرانجام افزایش 25 درصدی نرخ کرایه‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با پیروز حناچی شهردار پایتخت، اظهار داشت: این جلسه از ساعت 7:30 امروز آغاز شد و حدود 2 ساعت به طول انجامید بحث‌های مختلفی اعضای شورای شهر مطرح کردند که مسأله درآمد شهرداری، خارج کردن تصمیمات از تمرکز در ستاد و انتصابات از جمله مباحث مورد نظر بود.

وی افزود: شهردار تهران در مواردی پاسخ سؤالات را داد و مشکلات را قبول کرد و قرار شد برخی از اصلاحات انجام گیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌در صحن امروز علاوه بر بررسی چند پرونده مربوط به باغات نامگذاری برخی از خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت انجام گرفت و دوفوریتی نیز در زمینه درآمد شهرداری تهران مطرح شد که در صحن شورا رأی نیاورد.

هاشمی ادامه داد: این دو فوریت برای این بود که کسانی که به شهرداری بدهکار هستند از طریق امتیازاتی با سرعت بیشتر بدهی‌شان را پرداخت کنند و با تصویب یک فوریت این موضوع قرار شد مسأله در کمیسیون برنامه و بودجه و شهرسازی بررسی شود.

وی درباره سرانجام افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت:‌ بر اساس بخشنامه‌ای از سوی دولت افزایش بیشتر از 25 درصد نرخ کرایه‌ها امکانپذیر نیست و از طرفی سازمان تعزیرات هم بر این مسأله حساس است و اگر این اقدام را انجام دهیم امکان دارد که در هیأت تطبیق فرمانداری آن را رد کنند البته ما می‌توانیم بگوییم چون قانون نیست و مصوبه دولت بوده به آن تمکین نمی‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته این مسأله مدنظرمان است که افزایش نرخ حمل و نقل عمومی مشکلات این ناوگان را حل نمی‌کند و حداقل 40 تا 50 میلیارد تومان از این طریق تأمین می‌شود در حالی که حداقل 200 میلیارد تومان نیاز داریم و از طرفی نیز افزایش دوباره نرخ‌ها بازتاب بدی در جامعه خواهد گذاشت.

هاشمی گفت:‌بنابر این به دنبال پیشنهاد جدید بودیم و قرار است از دولت مجدانه خواسته شود یارانه حمل و نقل عمومی تأمین شود.

وی درباره بسته محرک اقتصادی در شهرداری تهران گفت:‌ اینکه تا کنون توانسته‌ایم حقوق‌ها را در شهرداری پرداخت کنیم به دلیل اثرگذاری این بسته بوده است ولی به طور کل ما در تأمین بودجه غیرنقد مشکل داریم و 10 هزار میلیارد تومانی که باید از این محل تأمین می‌شد محقق نشده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی از اعضای شورای شهر معتقدند که چون اختیارات به مناطق داده نمی‌شود دست مدیران شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد بسته است ولی از طرفی باید توجه داشت که سازمان‌های بازرسی و نظارتی نیز این روزها بسیار حساس هستند و مدیران نگران هستند که باید بابت جسارت‌هایشان جواب پس بدهند.

هاشمی تصریح کرد: همچنین قیمت‌ها بسیار متغیر شده و زمانی یک کارشناس قیمت‌گذاری انجام می‌دهد ولی مدتی بعد و حتی یک ساعت پس از آن نرخ تغییر می‌کند که به نظرم اکنون مدیران باید بر اساس خرد جمعی کار را پیش ببرند.

وی درباره انتصابات اخیر در شهرداری تهران گفت:‌ همه اعضای شورا می‌دانند که انتصابات جزو اختیارات شهردار است ولی از آنجایی که از همان اول اعلام کرده بودیم که همه ما یک گروه یکسان هستیم و به نوعی توافق نانوشته داشتیم انتظار بود که شهردار به خصوص در انتصاب رؤسا و مدیران درجه یک اطلاعات را قبل از آن به اعضای شورا برسانند و نظرات‌شان را جویا شوند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: سرعت عمل شهرداری در انتصابات جدید زیاد بوده و اعضای شورای شهر از نگاه دوگانه شهردار به برخی مدیران انتقاد دارد چرا که برخی از مدیران بازنشسته تغییر نکردند و برای برخی برعکس بوده است.

وی بیان داشت: مدیری که تازه در یک منطقه اشراف پیدا کرده نباید به بهانه اینکه مدیر خوبی است به منطقه دیگر منتقل شود باید بررسی شود که تغییرات چقدر به نفع شهرداری است.

هاشمی تصریح کرد: ما به دنبال تغییر نیستیم و معلوم هم نیست این تغییرات در سال آخر به چه دلیل انجام گرفته و به نظر می‌رسد شهرداری راهبرد مشخص برای تغییر مدیران نداشته البته حناچی در جلسه هم‌اندیشی امروز به انتقاد شورای شهری‌ها پاسخ داد ولی به دلیل کمبود وقت مشخص نشد که آیا اعضاء از صحبت‌های پیروز حناچی قانع شدند یا هنوز به دنبال سؤال هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول