اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

وضعیت قرمز کرونا در کشور و افزایش مبتلایان در ورزش/ اجازه دهید ورزشکاران زنده بمانند!

با وجود وضعیت قرمز شهرهای مختلف ایران به دلیل بحران کرونا، همچنان لیگ‌های مختلف در حال برگزاری است.

وضعیت قرمز کرونا در کشور و افزایش مبتلایان در ورزش/ اجازه دهید ورزشکاران زنده بمانند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با برگزاری نشست‌های مختلف ستاد مقابله با کرونا در ورزش و حضور روسا و نمایندگان فدراسیون‌ها در این نشست، بالاخره مجوز برگزاری اردوها و لیگ‌ها در رشته‌های مختلف صادر شد.

با وجود اینکه پایتخت و همینطور دیگر شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند و تهران به نوعی، به مدت 2 هفته تعطیل شده اما برگزاری لیگ‌ها به قوت خود باقیست که همین موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. رفته رفته با شروع فعالیت‌ها به ویژه در والیبال، شمار مبتلایان به کرونا افزایش یافت به طوری که برخی مسابقات لغو شد و در نهایت فدراسیون به این نتیجه رسید لیگ را مدتی کوتاه تعطیل کند.

مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف مانند هندبال، دوومیدانی، قایقرانی و ... در حالی برگزار شده که هنوز در این رشته‌ها آماری از کرونا منتشر نشده اما در لیگ والیبال وضعیت به قدری بحرانی است که تصمیمی جز تعطیلی باقی نگذاشت.

* تعطیلی مسابقات بین‌المللی و عدم ضرورت برای برگزاری لیگ

در حالی مسابقات لیگ در ایران پیگیری می‌شود که تعداد زیادی از فدراسیون‌های بین‌المللی بیشتر مسابقات خود در سال 2020 را تعطیل کردند تا بتوانند اوضاع را سامان دهند. عدم برگزاری رقابت بین‌المللی ضرورتی را برای برگزاری لیگ ایجاد نمی‌کند اما مشخص نیست در این بین چرا باید با جان قهرمانان و ورزشکاران بازی شود؟

محمد اسدمسجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه گزارشات مختلفی از لیگ‌ها به گوش می‌رسد، آیا فدراسیون پزشکی برنامه‌ای برای متوقف کردن مسابقات دارد، اظهار داشت: در مورد افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده، من هم مطالبی در رسانه‌ها دیده‌ام. آنها باید تست PCR بدهند که اگر مثبت بود، در لیگ شرکت نکنند. می‌گویند این بازیکنان در شهر خودشان تست PCR داده‌اند اما باید برای ما هم مسجل شود.

فدراسیون پزشکی - ورزشی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز تصمیمی مبنی بر لغو لیگ‌ها نگرفته‌اند اما اسدمسجدی بر این باور است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ایجاد نخواهد شد اما در صورت خطر، مسابقه مورد نظر لغو خواهد شد.

* اسدمسجدی: احساس خطر کنیم مسابقات تعطیل می‌شود

سرپرست فدراسیون پزشکی درباره تعطیلی تهران و وضعیت قرمز این شهر و اینکه چرا با این وضعیت فدراسیون‌ها اصرار به برگزاری لیگ دارند، گفت: ما برای برگزاری مسابقات پروتکل‌های بهداشتی نوشته‌ایم. وقتی در خطر هستیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مسابقات مشکلی ایجاد نمی‌کند. اگر تیمی از لیگ کنار می‌کشد، یعنی پروتکل‌ها انجام شده است. ما هر وقت احساس خطر کنیم، مسابقات را لغو خواهیم کرد. 

به گزارش فارس، هنوز آماری از نمونه‌های مثبت شده کرونا در لیگ‌های دیگر در دسترس نیست اما باید دید با این شرایط برگزاری لیگ‌ها کمکی برای ورزشکاران خواهد بود یا این اتفاق بازی با جان آنهاست؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول