اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فضای غالب انتخابات آتی شورا، معطوف به جریان انقلابی است

دبیر حزب موتلفه انقلاب اسلامی فارس با اشاره به حضور اقشار، احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، فضای غالب را معطوف به جریان انقلابی دانست.

فضای غالب انتخابات آتی شورا، معطوف به جریان انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین چوبینی با اشاره به عملکرد شورای فعلی اظهار داشت: شورای پنجم در سال‌های گذشته نتوانسته است رضایت آحاد مردم شیراز به‌ویژه طبقه محروم و کم‌برخوردار را جلب کند و درخور شان کلان‌شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) گامی اساسی بردارد، لذا امید است درمدت باقیمانده تاحدی  بتواند جبران مافات کند.

وی در گفتگوی اختصاصی با فارس با اشاره به تاریخچه حزب موتلفه اسلامی و فعالیت‌های آن اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی در بهار سال ۱۳۴۲ به دستور امام خمینی(ره) و در بیت ایشان با حضور خودشان از ائتلاف سه هیئت مذهبی مساجد امین الدوله، شیخ علی و اصفهانی‌ها تشکیل شد.

چوبینی افزود: امام به این سه هیئت که هر کدام جداگانه با امام راحل مرتبط بودند و با رژیم ستم‌شاهی مبارزه می‌کردند، فرمودند که شما که یک هدف دارید پس بهتر است با هم موتلف شوید و نام هیئت‌های موتلفه اسلامی از آنجا شکل گرفت و در جریان قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مدیریت قیام تحت رهبری حضرت امام(ره) انجام شد.

پس از تبعید امام از طرف رژیم ستم‌شاهی به ترکیه، یک شورای پنج نفره از روحانیت ازجمله شهیدبهشتی و شهیدمطهری در غیاب امام هدایت هیئت‌های موتلفه اسلامی را به عهده گرفتند.

دبیر حزب موتلفه انتقلاب اسلامی فارس ادامه داد: پس از تبعید امام از طرف رژیم ستم‌شاهی به ترکیه، یک شورای پنج نفره از روحانیت ازجمله شهیدبهشتی و شهیدمطهری در غیاب امام هدایت هیئت‌های موتلفه اسلامی را به عهده گرفتند.

وی افزود: شاخه نظامی موتلفه اسلامی با نظر شورای روحانیت و اجازه آیت الله العظمی میلانی در بهمن سال۱۳۴۳، حسنعلی منصور نخست‌وزیر وقت شاه که قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را سرکوب و بیش از ۱۵ هزار تن را شهید و هزاران تن دیگر را مجروح و یا دستگیر کرده بودند، همچنین لایحه ننگین کاپیتالاسیون را امضا کرده و به روحانیت و امام اهانت روا داشته و باعث تبعید امام شده بودند، را جلوی درب مجلس شورای ملی هنگام پیاده شدن از اتومبیل تشریفات با شلیک گلوله‌های  شهید بخارایی به درک واصل کرد.

چوبینی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های دیگر هیئت‌های موتلفه اسلامی، برنامه‌ریزی برای  بازگشت امام به کشور در بهمن ۱۳۵۷ بود. پس ازپیروزی انقلاب اسلامی با نظر امام، حزب جمهوری اسلامی تشکیل و موتلفه اسلامی نقش بسزایی در راه اندازی آن ایفا کرد و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل بیش از نیمی از شهدای هفتم تیر که در راس آنها شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی بود، از هیئت‌های موتلفه اسلامی بودند.

با رحلت حضرت امام و به اذن مقام معظم رهبری(حفظه الله)  این حزب به کار خود ادامه داد و در یکی از مجامع عمومی، نام حزب موتلفه اسلامی برگزیده شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از تعطیلی حزب جمهوری اسلامی، با اذن امام هیئت‌های موتلفه اسلامی تحت عنوان جمعیت موتلفه اسلامی فعالیت خود را از سرگرفتند، گفت: با رحلت حضرت امام و به اذن مقام معظم رهبری(حفظه الله)  این حزب به کار خود ادامه داد و در یکی از مجامع عمومی، نام حزب موتلفه اسلامی برگزیده شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی فارس افزود: حزب موتلفه اسلامی یک حزب سیاسی مذهبی بوده که در جهت تشکیل جامعه نمونه اسلامی و مهدوی تحت رهبری ولی امرمسلمین امامین انقلاب تلاش می‌کند و در این مسیر تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود کدام گروه‌ها به فضای انتخابات، اظهار کرد: به نظر من جریان‌های مختلف سیاسی و غیر سیاسی وارد عرصه انتخابات شوراها می‌شوند تا این سنگر بسیار مهم را در اختیار بگیرند.چوبینی در ادامه این گفتگو از انگیزه بالای افراد برای شرکت در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر یاد کرد و گفت: ارزیابی بنده این است که در این دوره انگیزه زیادی برای نامزد شدن در انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز و شهرستان ها وجود دارد و برخی، مدت‌هاست که کار را شروع کرده‌اند و تلاش هم دارند که در لیست جریان انقلابی قرار گیرند.

نامزدها چه با نیت خدمت به مردم و یا هر نیت دیگری وارد صحنه شوند، این مردم هستند که در انتخاب خود باید دقت لازم را داشته باشند تا صالحان و شایستگان برگزیده شوند.

وی با تاکید بر اینکه، مردم تصمیم‌گیرندگان نهایی در این راه هستند، افزود: نامزدها چه با نیت خدمت به مردم و یا هر نیت دیگری وارد صحنه شوند، این مردم هستند که در انتخاب خود باید دقت لازم را داشته باشند تا صالحان و شایستگان برگزیده شوند.

چوبینی در ادامه در پاسخ به اینکه احتمال حضور کدام حزب و گروه در انتخابات قوی‌تر است، گفت: بخشی از مردم با‌توجه به اعتمادی که به احزاب و گروه‌های سیاسی شناخته شده دارند، به لیست اعلام شده از ناحیه آنها رای می دهند، برخی به ترکیبی از لیست‌ها و قومیت‌ها و یا اشخاص مستقل و برخی دیگر هم ممکن است مثل ادوار گذشته فقط به چندنفر رای می‌دهند، البته تجربه به ما نشان داده است که در انتخابات این دوره فضای غالب با جریان انقلابی است و مردم به این طیف رای خواهند داد.

تجربه به ما نشان داده است که در انتخابات این دوره فضای غالب با جریان انقلابی است و مردم به این طیف رای خواهند داد.

دبیر حزب موتلفه استان، شاخصه‌های مدّ نظر این حزب را آشنا بودن نامزد با نیازهای مردم و استانداردهای یک شهر اسلامی دانست و عنوان کرد: افرادی متخصص، متعهد و دلسوز مردم و کارامد و با تجربه مدیریتی وارد این عرصه شوند وبهتر است شورا در این دوره از ظرفیت بانوان و جوانان انقلابی با ویژگی‌های اعلام شده، بیش از پیش برخوردار شود.

وی در این باره تاکید کرد: بدون شک مردم در انتخاب خود، این ظرفیت‌ها را در نظر خواهند گرفت.
چوبینی در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه و شورای ائتلاف در این موارد اتفاق نظر دارند، گفت: حزب موتلفه اسلامی معتقد است که جریان انقلابی باید به یک لیست واحد برسد، لذا در این راستا حزب موتلفه اسلامی ازتمام ظرفیت خود برای حفظ وحدت بهره خواهد برد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول