اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان

ظهر امروز مورخ 22 مهرماه سال جاری، مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان در محل مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار شد.

رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان

به گزارش خبرنگار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهر امروز مورخ 22 مهرماه سال جاری، مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان در محل مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه بحث افزایش بهره‌وری انرژی دارای اهیمت قابل توجهی است، گفت: به همان میزان که بحث افزایش بازدهی انرژی درای اهیمت است، افزایش بازدهی در دوران ساخت نیز دارای اهیمت قابل توجهی خواهد بود.

*تضاد منافع در زمان ساخت مسکن منجر به بی‌توجهی به حوزه انرژی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، در تشریح دلایل بی‌توجهی نسبت به بازدهی انرژی در دوران ساخت یک واحد مسکونی، گفت: زمانی که بررسی علمی انجام دهیم، متوجه می‌شویم که تضاد منافع موجود بین کارفرما، مشاور و پیمانکار منجر به غفلت از مسئله اتلاف انرژی در دوران ساخت یک واحد مسکونی می‌شود.

وی با اشاره به معیارهای ساخت یک واحد مسکونی گفت: زمان، هزینه و مسئله انرژی از اصلی‌ترین معیارهای در نظر گرفته شده به منظور ساخت یک واحد مسکونی است.

شاکری، در بیان تلاش دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ایجاد آیین‌نامه‌ واحدهای مسکونی سبز گفت: بر مبنای کار علمی صورت گرفته جدولی تهیه شد که با توجه به معیارهای اصلی می‌تواند روش ساخت بهینه را پیشنهاد دهد.

*تجاری‌سازی فناوری در دستور کار قرار گیرد

در ادامه این مراسم، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه به منظور تشکر از همه دست اندرکاران سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان حضور پیدا کرده، گفت: باید مباحث مرتبط با افزایش بهره‌وری انرژی را به جوانان سپرد و کسب و کارهای فناورانه را در این حوزه گسترش داد تا شاهد رشد این بخش در کشور باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه اقتصاد رکن اصلی گسترش فناوری در کشور است، گفت: تا زمانی که به فناوری در کشور تجاری‌سازی نشود شاهد همه‌گیری آن نخواهیم بود.

ستاری، در بیان اهمیت افزایش بازدهی انرژی در کشور گفت: اقتصاد تنها اقتصاد انرژی نیست و باید به سهم اقتصاد خدمات در این حوزه از فناوری توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول