اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

۸۰۰۰۰۰ سقط‌جنین در سال؛ سردبیر کمپین «جمعیت» در «فارس‌من» در این‌باره توضیح می‌دهد

مخاطبین فارس من با تأسیس یک کمپین نسبت به سیاست‌های جمعیت نقدهایی وارد کردند. به‌همین منظور در گفت‌وگو با سردبیر کمپین به بررسی مهم‌ترین چالش‌های جمعیتی کشور پرداختیم.

۸۰۰۰۰۰ سقط‌جنین در سال؛ سردبیر کمپین «جمعیت» در «فارس‌من» در این‌باره توضیح می‌دهد

به گزارش خبرگزاری‌فارس؛ مخاطبین فارس من در کمپینی با عنوان «آقایان مسؤول؛ چرا برای رشد جمعیت کاری نکردید؟» نسبت به سیاست های جمعیتی نقدهایی را وارد کردند. در همین رابطه با سردبیر کمپین آقای ساکی دبیر مجمع عمومی جمعیت به گفتگو پرداختیم. وی به‌خبرنگار ما گفت: مخاطب مستقیم ‌ما در این شرایط مسئولین هستند. در دهه ۶۰ نرخ باروری ۶.۵ بود. در برنامه اول توسعه قرار شد این نرخ در سال ۹۰ به ۴ برسد. ما به این عدد در ابتدای دهه ۷۰ رسیدیم. پس از آن قانون تنظیم خانواده را هم در سال ۷۲ اجرایی کردیم.

 

وی اضافه کرد: با این روند در سال ۱۴۳۰ ایران جزو سه کشور پیر جهان خواهد شد. طبق آمار سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور ۳۱.۵ میلیون نفر خواهد بود که ۴۲ درصد آن بالای ۶۵ سال سن خواهند داشت. از این تعداد ۳۸ درصد در سنی هستند که قدرت تولید ثروت و نسل را دارند. برای همین نیاز است مسئولین با اقدام عملی از این خطر جدی که آینده کشور را تهدید می کند جلوگیری نمایند.

دبیر مجمع عمومی جمعیت افزود: بین ۵ تا ۸ سال برای بهبود فضای رشد جمعیت فرصت داریم. در این ۸ سال‌ به تدریج ظرفیت پیک جمعیتی ابتدای دهه ۶۰ وارد دورانی می‌شود که توانایی باروری را ندارد. متاسفانه در این سال‌ها پر فرزندی در خانواده‌ها تبدیل به امری مذموم شده‌است. باید سعی کرد این هویت اصلی پایمال شده را با طراحی کمپین و مطالباتی با کلید واژه‌های شکوه مادری احیا کرد.

 

 

وی در نهایت تأکید کرد: طبق آمار در سال بین ۱۸۰ تا ۸۰۰ هزار سقط جنین داریم که عدد بسیار بالایی است و حدودا ۹ برابر کشته های کرونایی در یک روز است اگر ۲۵ درصد از این سقط‌ها جلویش گرفته شود تا حد قابل توجهی از مسئله‌ی کاهش جمعیت را کنترل کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول