اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

کاهش 1.5 درصدی مصرف برق در تهران/سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات پایتخت افتتاح شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در سال جاری شاهد کاهش 1.5 درصدی اوج مصرف برق در تهران بودیم، در حالی که از سال 91 تا 96 رشد 4 درصدی پیک برق در هر سال روی داد.

کاهش 1.5 درصدی مصرف برق در تهران/سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات پایتخت افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، صبح امروز در آئین بهره‌برداری از دو پروژه ساز و کاری صنعت برق تهران که در چارچوب بیست و چهارمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو صورت گرفت، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 5 هزار کیلومتر شبکه کابل مسی تبدیل شده است و برنامه داریم که هر ماه 1 استان را اعلام کنیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، با اشاره به اینکه اقدامات ماه آینده توانیر در این حوزه، تاکید کرد: در ماه آینده استان لرستان از کابل‌های خودنگهدار برقی بهره‌مند خواهد شد.

رخشانی مهر در مورد پروژه هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق (هما) گفت: هوشمند سازی مراکز اتفاقات یکی از برنامه‌های ۲۴‌گانه است که برای 2 سال برنامه‌ریزی و به اجرا در آمده و در همین خصوص ۱۰۵ طرح در قالب این برنامه‌ها تعریف شده است.

*هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها می‌شود

وی در بیان نتایج طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق، افزود: هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق منجر به کاهش مدت زمان خاموشی‌ها خواهد شد چرا که در قالب این برنامه می‌توان علاوه بر مدیریت تماس‌هایی که در شرایط حاد جوی رخ می‌دهد، میزان رضایت مشترکان و‌ پایش پذیری و رصد اکیپ‌های عملیاتی را بیشتر کرد.

این مقام مسئول در ارتباط با توسعه ناوگان عملیاتی برق بیان کرد: با راه اندازی ناوگان موتوری، رسیدگی به خاموشی‌های تکی که بر اساس آمار ۶۰ درصد از خاموشی‌ها را شامل می‌شود، با سهولت بیشتر و سرعت افزون‌تر انجام خواهد شد.

رخشانی مهر در عین حال از راه اندازی اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران (خدمات سبز) در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که درب شرکت‌های توزیع برق را به صورت نمادین ببندیم و همه خدمات را به‌صورت غیر حضوری ارائه کنیم.

*حضور 4.3 میلیون مشترک برق در تهران

در این مراسم، حسین صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در بیان آمار مرتبط با مشترکان برق در تهران، گفت: در پایتخت 4.3 میلیون مشترک  داریم که در مساحت حدود 1000 کیلومتر پراکنده شده‌اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با اشاره به اهمیت تامین برق در شهر تهران، گفت: حضور 650 مرکز حساس به همراه برگزاری بیش از 1000 رویداد ورزشی در هرسال، اهیمت تامین برق پایدار را مشخص می‌کند.

وی در تشریح لزوم ارتباط موثر با مردم، افزود: در هرسال با حدود 2.5 میلیون مشترک در ارتباط هستیم که این امر می‌بایست مورد توجه جدی واقع شود.

صبوری، در تشریح آمار مرتبط با صنعت برق، گفت: در سال جاری شاهد کاهش 1.5 درصدی پیک مصرف برق در پایتخت بودیم در حالی که از سال 91 تا 96 شاهد رشد 4 درصدی پیک برق در هر سال بودیم.

این مقام مسئول در بیان تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور کاهش مراجعات مردم، تاکید کرد: برنامه ارائه خدمات غیر حضوری در سال 96 در شرایطی آغاز شد که 98.8 درصد از خدمات به صورت حضوری ارائه می‌شد، اما در حال حاضر شاهد ارائه 100 درصدی خدمات غیر حضور هستیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول