اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شورای سیاستگذاری مرکز پاسخگویی به شبهات معرفی شدند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اعضای شورای سیاستگذاری جدید مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم را منصوب کرد.

شورای سیاستگذاری مرکز پاسخگویی به شبهات معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله اعرافی در احکام جداگانه ای حجج اسلام سید حسین میرمعزّی، محمدباقر پورامینی، سید سجاد ایزدهی، ابوالقاسم مقیمی، عبدالله محمدی و حسین ملانوری را برای مدت دو سال به عنوان اعضای جدید شورای سیاستگذاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم انتخاب و معرفی کرد.

در این بین حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر پورامینی ریاست این مرکز را نیز بر عهده دارد.

«مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم» از سال 1378 و با نام مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علمیه آغاز به کار کرد تا اهدافی مانند تبیین روزآمد اندیشه دینی در جهت پاسخگویی به پرسش های بنیادین و رفع و دفع آسیب ‌ها و شبهات در حوزه دین و تعامل نزدیک و آسان مردم و مخاطبان با اندیشمندان حوزوی را سامان دهد.

انتشار بیش از 70 عنوان کتاب از بیش از 150 هزار پرسش و شبهه مطرح شده و پاسخ آن ها و همچنین تولید برخی نرم افزارهای تخصصی در این موضوع از جمله نتایج عینی تأسیس این مرکز است.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم هم اکنون در برخی گروه و رشته های تخصصی مانند علوم و معارف قرآن، حدیث، کلام، دین پژوهی، تاریخ و سیره، ادیان و مذاهب، حقوق، اخلاق، تربیت و مشاوره و همچنین سیاست فعالیت می کند و ضمن نقد و بررسی مطبوعات و شبهات اینترنتی، پاسخگویی به کاربران شبکه های اجتماعی را نیز بر عهده دارد.

انتشار فصلنامه های «پاسخ» و «صباح» و همچنین تأسیس کانون گفتمان دینی و برپایی برنامه های علمی فرهنگی متعدد و متنوع از دیگر اقدامات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم تا به امروز بوده است.

انتهای پیام/2258*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول