اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی

معاون وزیر تعاون از کسری بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی خبر داد.

کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الله میرزایی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان معاونت ستادی پیگیری و نظارت بر اجرای تعهدات و پروژه‌هایی است که در هلدینگ‌ها یا صندوق‌های بازنشستگی مصوب شده و در برنامه‌های سالیانه وزارت‌خانه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما پیگیری تعهدات و طرح‌هایی است که وزیر کلنگ‌ زده تا به اجرا درآیند، ادامه داد: برای پیشبرد یک طرح، برنامه زمان‌بندی را باید مجری بدهد و برنامه مالی و اجرایی طرح توجیهی را باید به ما ارائه دهند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه‌های گردشگری سد حوضیان، کشت و صنعت ۵۰۰۰ راسی و لاستیک‌سازی گفت: برای واگذاری زمین طرح گردشگری یا کشت و صنعت و تامین ارز لاستیک‌سازی، موضوع تامین ارز و اعلام تخفیف از طرف بانک مرکزی یک ضرورت است که بدون آن هیچ قدمی نمی‌توان برداشت.

میرزایی با بیان اینکه وضعیتی که در بازار ارز داریم به خاطر محدودیت آن است، گفت: حتی با تامین منابع از طرف خود شرکت نیز اجازه ترخیص نمی‌دهند و برنامه زمان‌بندی می‌گذارند.

وی با بیان اینکه مجتمع ورزشی کارگران الیگودرز نیاز به پیگیری دارد، افزود: در قانون بودجه فرصتی داریم که بعضی موارد اگر طرح بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد منابع آن به ۲۰ یا ۸۰ درصد سازمان برنامه و بودجه یا بانک عامل تامین می‌کنند.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: برای ۲۵ پروژه ورزشی تعاملی با بانک‌های تعاون و رفاه داریم که ۲۰ درصد را سازمان برنامه و بودجه و مابقی را این دو بانک تامین کنند.

میرزایی با بیان اینکه پیگیری می‌کنم تا مجتمع ورزشی کارگران نیز اگر در فهرست نیست اضافه و طی برنامه زمان‌بندی انجام شود، ادامه داد: البته برای این کار نیاز به پیگیری در سازمان برنامه و بودجه نیز هست‌.

این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه برای بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی نیاز است مشخص شود که حق بیمه توسط چه کسی پرداخت می‌شود، افزود: تامین اجتماعی خود نمی‌تواند این پول را پرداخت کند و هم اکنون با دریافت حق بیمه‌ها نیز کسری‌های بزرگی دارد و امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری داشته است.

وی یادآور شد: البته منابعی را سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند و استان باید پیگیری کند تا سقف سهمیه‌اش را برای قالیبافان و کارگران افزایش دهد.

به گفته میرزایی از ۶۵۰۰ کارگر ساختمانی  حدود یک‌هزار و جمعیت ۵۰۰۰ نفری قالیبافان لرستان قریب ۲۰۰ نفر بیمه شده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول