اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون ۲۵۰۰ نظامی در بلغارستان مستقر می‌کند

پنتاگون قصد دارد در قالب توافقنامه دفاعی 10 ساله، 2500 نظامی خود را به بلغارستان اعزام کند.

پنتاگون ۲۵۰۰  نظامی در بلغارستان مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آمریکا قصد دارد شماری از نظامیان خود را  در بلغارستان مستقر کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به عنوان بخشی از نقشه راه ۱۰ ساله همکاری دفاعی که هفته گذشته بین آمریکا و بلغارستان امضا شد، ایالات متحده حداکثر ۲۵۰۰ پرسنل نظامی را در بلغارستان مستقر خواهد کرد. این توافقنامه هفتم اکتبر طی جلسه ای بین «کراسیمیر کاراکاچانوف» وزیر دفاع بلغارستان و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا حاصل شد.

به گفته کاراکاچانوف، هدف این دو کشور عضو ناتو تعمیق همکاری در دریای سیاه و همچنین حمایت از اجرای اهداف ناتو است. دریادار «امیل افتیموف» از مقامات ارشد نظامی بلغارستان نیز  به رسانه‌های این کشور گفت که این نظامیان در چهار پایگاه نظامی مورد استفاده ایالات متحده در بلغارستان مستقر می‌شوند.

اولین توافقنامه همکاری دفاعی بین ایالات متحده و بلغارستان در سال ۲۰۰۶ به اجرا درآمد. بلغارستان همچنین هشت فروند هواپیمای «اف-۱۶» مدل بلاک-۷۰ از آمریکا خریداری کرده که سال ۲۰۲۴ تحویل این کشور می‌شود.

بلغارستان  ۱۵ سال است که به عضویت ناتو درآمده و آمریکا در تلاش در کاهش روابط صوفیه و مسکو و فروش تسلیحات خود به این کشور مستقر در حوزه بالکان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول