اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کارگران کارخانه ایران پوپلین امیدوار باشند/مسکن مطالبه جدی مجلس

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با اشاره به سرنوشت پرفرازونشیب کارخانه صنعتی ایران پوپلین گفت: در حال پیگیری هستیم تا سرنوشت کارخانه ایران پوپلین شبیه به کارخانه‌های دیگر نشود و امید را در دل کارگران زحمتکش این کارخانه زنده نگه‌داریم.

کارگران کارخانه ایران پوپلین امیدوار باشند/مسکن مطالبه جدی مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید علی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در تحریریه خبرگزاری فارس با مدیر و خبرنگاران این مجموعه دیدار  و گفت‌وگو کرد.

جایگاه رسانه در مطالبه‌گری و احصای مشکلات جامعه

آقازاده در این دیدار با اشاره به جایگاه رسانه در مطالبه گری و احصای مشکلات جامعه اظهار کرد: امروزه نمود اصلی قدرت، در اطلاعات و آگاهی است و رسانه‌ها به‌عنوان منبع عظیم اطلاعات، کلیدی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اتفاقات منطقه ازجمله نزاع دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله قره‌باغ گفت: در دیدار کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از مرز ایران، مسائل به‌طورجدی پیگیری شد، ایران با هر دو کشور روابط خوبی داشته و تلاش می‌کند تا منطقه به ثبات برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط خوب ایران با هر دو کشور همسایه و تعلقات تاریخی ایران با آن‌ها بیان کرد: جمهوری اسلامی نظر رسمی خود را اعلام کرده و رایزنی‌های مؤثر خود را برای تبدیل درگیری‌ها به صلح و آرامش منطقه انجام داده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضع ایران دراین‌باره موضع بی‌طرفی است، گفت: برخی از کشورهای فرا منطقه‌ای در این جریان،  خواهان افزایش درگیری‌ و ناامنی در منطقه بودند تا به سیاست‌های توطئه‌گرایانه خود در منطقه ادامه دهند.

 

مسکن مطالبه جدی مجلس

آقازاده با اشاره به تلاش مجلس برای کاهش مشکلات اقتصادی ازجمله سبد کالا و  حل مشکل مسکن بیان کرد: مجلس از دولت خواسته تا در مدت باقیمانده عمر خود آغازگر احداث بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار خانه باشد.

وی با بیان اینکه بیمه و مالیات برای خانه‌های خالی از دیگر بحث‌های جدی مجلس است، افزود: بیش از دو میلیون خانه خالی وجود دارد که با طرح مالیات بر خانه‌های خالی  ساماندهی شده و کمی از مشکلات مسکن کاسته می‌شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های‌ کشاورزی، گردشگری، زیست‌محیطی و صنعتی استان گیلان تصریح کرد: دولت می‌تواند همانند گندم و ارقام پر محصول کشاورزی باقیمت تضمینی، محصول شالی‌کاران را خریداری کند تا کشاورزان در زمان کاشت، داشت و برداشت آسودگی خاطر داشته باشند.

آقازاده با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد برنج گیلان هاشمی است که بازار خوبی دارد، گفت: تأکید ما بر این است که دولت یک قیمت مناسب برای برنج باقیمت تضمینی یا توافقی مشخص کند و اجازه ندهد قیمت فروش محصول از قیمت هزینه کرد کشاورزان کمتر شود.

کارگران کارخانه ایران پوپلین امیدوار باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت صنعتی استان که در این سال‌ها مغفول مانده، بیان کرد: صنعت استان باوجود زیرساخت‌های قابل‌قبول باقابلیت اشتغال‌زایی مناسب دارای ضعف مدیریتی است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنوشت پرفرازونشیب کارخانه صنعتی ایران پوپلین افزود: به‌طورجدی در حال پیگیری هستیم تا سرنوشت کارخانه ایران پوپلین شبیه به کارخانه‌های دیگر نشود و با سامان دادن به اوضاع آن، مانع خاموش شدن چرخ کارخانه شده و امید را در دل کارگران زحمتکش این کارخانه زنده نگه‌داریم.

بهبود وضعیت صنعت استان در دستور کار نمایندگان گیلان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی کارگران کارخانه ایران پوپلین با توجه به تجارب گذشته و واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: از ستاد رفع موانع تولید استان انتظار می‌رود تا بر اساس وظیفه ذاتی خود با پیگیری مشکلات، رفع موانع کارخانه‌های تولیدی استان را در دستور کار قرار دهند.

وزیر به داد صنعت گیلان برسد

وی با بیان اینکه با انتخاب شدن وزیر صمت به‌صورت جدی  بهبود وضعیت صنعت استان گیلان را از دولت‌خواهانیم، گفت: به‌طورجدی از وزیر صمت می‌خواهیم تا با برداشتن موانع موجود در باقیمانده عمر این دولت به داد صنعت گیلان برسد.

انتهای پیام/ ۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول