اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷۵ درصد فرمانداری‌های سمنان موفق به اخذ جایگاه عالی کشوری شدند

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: در ارزیابی انجام‌شده از عملکرد سال ۱۳۹۸ فرمانداری‌ها، ۷۵ درصد از فرمانداری‌های این استان، موفق به کسب امتیاز عالی شدند.

۷۵ درصد فرمانداری‌های سمنان موفق به اخذ جایگاه عالی کشوری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی عصر امروز در نشست اعضای کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در استانداری سمنان با اشاره به ارزیابی عملکرد دفاتر ستادی استانداری اظهار کرد: با توجه به قوانین و مقررات اداری و برنامه جامع اصلاح نظام اداری، ارزیابی از عملکرد سال ۱۳۹۸ دفاتر مختلف استانداری و فرمانداری‌ها، به‌صورت مستقل با نظارت مستقیم مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور صورت گرفته است.

وی افزود: ارتقای بهره‌وری، افزایش کارآیی سیستم و تعیین میزان کارآمدی که نشان‌دهنده میزان موفقیت در تحقق اهداف یا انجام مأموریت‌ها بوده، مهم‌ترین هدف ما در انجام ارزیابی بوده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه ارزیابی واحدهای ستاد استانداری در دو حوزه عمومی و تخصصی با ۱۳ محور و ۴۲ شاخص انجام شد، ادامه داد: به لطف الهی و تلاش مسؤولان و کارکنان استانداری، در کشور، سمنان تنها استانی است که در دو سال متوالی بین سه استان برتر، قرار گرفته است.

شریفی اضافه کرد: در شاخص‌های اختصاصی، موفق به اخذ امتیاز ۸۶۹.۴۵ از سقف هزار شده‌ایم؛ نکته قابل‌توجه اینکه نسبت به سال‌های ۹۷ و به‌خصوص ۹۶ در همه محورهای هفت‌گانه اختصاصی رشد داشتیم.

وی بیان کرد: امتیاز شاخص‌های عمومی استانداری سمنان در سال ۹۸، ۸۶۶.۴۵ از سقف هزار بوده است؛ درحالی‌که در همین شاخص‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۶۰۸ و ۷۹۰ امتیاز کسب کرده بودیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان تصریح کرد: درمجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، با ۹.۷ درصد رشد نسبت به سال ۹۶ و ۳.۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۷، امتیاز ۱۸۲۰.۰۹ را کسب کرده‌ایم.

شریفی عنوان کرد: با امتیاز کسب‌شده، ۹۱ درصد عملکرد دفاتر ستادی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی، محقق شده که در سال‌های اخیر، تحقق اهداف، هیچ‌گاه بالاتر از ۸۵ درصد نبوده است.

وی افزود: تنها چهار استان در کشور موفق به کسب امتیاز عالی، یعنی تحقق بیش از ۹۰ درصد عملکرد شده‌اند و استان سمنان تنها با اختلاف چهارصدم درصد (۰.۴ درصد) نسبت به استان نخست، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: هدایت استاندار سمنان و معاونان، پیگیری مدیران کل دفاتر ستادی، تعامل مطلوب فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و به‌خصوص تلاش کارکنان شاغل در دفاتر مختلف استانداری در کسب این موفقیت بی‌بدیل بوده و به‌نوبه خود، ضمن تبریک به مجموعه بزرگواران، از همه کسانی که در اخذ این توفیق نقش داشتند، سپاسگزاری می‌کنم.

شریفی اظهار کرد: قطعاً حفظ و نگهداشت جایگاه برتر در کشور، بسیار سخت‌تر است و تمام تلاش مجموعه این خواهد بود با عملکرد مطلوب، خروجی فعالیت‌ها در سال ۱۳۹۹ منجر به کسب توفیقات بهتر و مهم‌تر از همه، منجر به افزایش رضایت عمومی گردد.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد فرمانداری‌های استان سمنان، ادامه داد: در ارزیابی انجام‌شده از عملکرد سال ۱۳۹۸ فرمانداری‌ها، ۷۵ درصد از فرمانداری‌های استان، موفق به کسب امتیاز عالی شدند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه عملکرد فرمانداری‌های استان در ۹ محور با ۴۳ شاخص، مورد ارزیابی قرار گرفت؛ سقف امتیازات این شاخص‌ها هزار بوده است، گفت: هر فرمانداری که با ارائه مستندات مستدل و متقن، حداقل به ۹۰ درصد از اهداف موردنظر، دست یافته باشد، مستحق کسب عنوان عالی است.

شریفی اضافه کرد: هیچ استانی در کشور، به چنین توفیقی دست نیافته که سه‌چهارم از فرمانداری‌های تابعه، موفق به اخذ جایگاه عالی در کشور شده باشند.

وی تصریح کرد: مستندات ارسالی از سوی فرمانداری‌ها، با دقت، در سه سطح مورد ارزیابی قرار گرفت و ارزیابی اولیه توسط دفاتر تخصصی استانداری، ارزیابی بعدی توسط دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و ارزیابی نهایی توسط مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور انجام شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با بیان اینکه میانگین درصد تحقق عملکرد فرمانداری‌ها از ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۹۱.۶ درصد در سال ۹۸ رسیده است، تأکید کرد: عملکرد همه فرمانداری‌ها، در مقایسه با سال گذشته، ۱۱.۷ درصد رشد داشته است.

شریفی خاطرنشان کرد: به صلاحدید استاندار سمنان، فرمانداری‌ها و دفاتر برتر در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول