اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاهیان 860 میلیارد تومان مالیات دادند/ عزیزی: محاسبه مالیاتی نباید خارج از استان باشد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلا قابل قبول نیست که محاسبه مالیاتی اصناف کرمانشاه در تهران تعیین شود، چرا که درآمد سرانه کرمانشاه کم است و قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست.

کرمانشاهیان 860 میلیارد تومان مالیات دادند/ عزیزی: محاسبه مالیاتی نباید خارج از استان باشد

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، دکتر ابراهیم عزیزی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، بعد از ظهر امروز با حضور در اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه ضمن بازدید از این اداره، در جمع مدیران این اداره کل در سالن جلسات امور مالیاتی استان حضور پیدا کرد.

عزیزی در این نشست با بیان اینکه آرامش و امنیت روانی و شغلی حق مردم کرمانشاه است و باید با یک اطمینان کامل زندگی کنند، اظهار داشت: اشتغال موضوع مهم و اولویت اول استان است و این اشتغال اکنون دغدغه و خواست اصلی مردم است.

وی با بیان اینکه باید حق منطقه جنگی برای بازنشستگان و نیروهای لشگری را پیگیری کرد، افزود: کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته است و خون‌ها داده‌ایم، لذا پیگیری خواست مردم، حق آنان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید به حق قانونی خود برسند، تصریح کرد: جهت تأمین زیرساخت‌ها و حق جذب، تمامی ادارات موظفند که در بودجه سنواتی، پیشنهادات خود را ارائه کنند و ما نیز بعنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی، باید پیگیر این پیشنهادات باشیم.

دکتر عزیزی در ادامه، حفظ کرامت و عزت مردم و همچنین سبقت گرفتن مدیران جهت خدمت به مردم را از وظایف مهم مدیران دانست و گفت: تقویت نیروی انسانی وظیفه دیگری است که مدیران باید در آن اهتمام جدی بخرج دهند.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی در جامعه بدلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: اکنون بر مردم و بخصوص اصناف فشار بزرگی وارد شده است و اگر قرار باشد در بحث مالیاتی، براساس واقعیت‌ها مالیات پرداخت نکنند، فشار بیشتری برآنان تحمل خواهد شد، لذا مجموعه اداره کل مالیاتی استان کرمانشاه وظیفه دارد که مالیات را براساس واقعیت ها تعیین کند.

پیگیری تبصره ماده صد، موضوع دیگری بود که ابراهیم عزیزی به آن اشاره و تاکید کرد: اصلا قابل قبول نیست که محاسبه مالیاتی اصناف کرمانشاه در تهران تعیین شود، چرا که درآمد سرانه کرمانشاه کم است و قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست.

نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم اشتغال است خاطرنشان کرد: براساس اصل ۲۸ قانون اساسی، داشتن شغل حق مردم است، لذا باید به قانون پایبند بود و از آن صیانت کرد و دولت نیز مکلف است نسبت به تأمین شغل اقدام کند.

عزیزی ادامه داد: نباید فراموش کرد که با تولید شغل ایجاد می‌شد و امسال نیز سال جهش تولید است، تقویت صنعت، صنوف، واحدهای تولیدی، تجارت، تقویت نیروی انسانی و... باعث ایجاد شغل و خانواده می‌شود، لذا این مهم باید در دستور کار تمامی مدیران قرار گیرد و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه، خدمات و حذف مالیات که برای آن قانون نیز وجود دارد باعث رونق در استان شوند.

وی در ادامه رویکرد خدمت مدیران به مردم را یک مأموریت مهم دانست و گفت: بنگاهای موجود را باید کمک کرد و با ارائه خدمات باعث رشد آنان شویم که در ادامه می‌توان پس از سرپا شدن آنان با کسب مالیات، درآمد نیز ایجاد کرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ایجاد نظم، عدالت و قانون، خواستار تلاش بیشتر مسؤلین جهت آبادی کرمانشاه شد و بیان کرد: باید منافع شهر بر منافع شخصی ترجیح داد و با بکار گیری تمامی ظرفیت‌ها، باعث ایجاد رونق در استان شویم و فراموش نکنیم که خدمت به مردم عبادت است.

پیش از سخنان دکتر ابراهیم عزیزی، عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، همکاری اصناف با مجموعه امور مالیاتی را قابل تقدیر دانست و گفت: هرساله توافق و تفاهم نامه ای بین سازمان امور مالیاتی کشور و اتاق اصناف کشور منعقد می‌شود که براساس آن هرساله درصدی به صورتحساب مالیاتی اصناف در کل کشور اضافه می‌گردد، که این موضوع کاملاً اشتباه بوده و باید هر استان بصورت تفکیکی صورت وضعیت آن مشخص گردد.

وی سهم مالیاتی استان در سال ۹۹ را مبلغ هزار و صد میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته سهم استان مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان بوده که تقریباً ۹۵ درصد آن اعلام وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، پیگیری حق جذب و تأمین زیرساخت‌های اداری از جمله تأمین ساختمان را یکی از موضوعات مهم دانست و از نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواست که در این راه اداره کل امور مالیاتی را حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول