اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

قیام هالیوودِ فرصت طلب علیه ترامپ/کمک مالی موفق ترین تئاتر تاریخ برادوی به کارزار بایدن

بازیگران «همیلتون» پرفروش ترین نمایش تاریخ تئاتر برادوِی به عنوان میزبان جمع آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی «جو بایدن» به میدان آمدند.
 

قیام هالیوودِ فرصت طلب علیه ترامپ/کمک مالی موفق ترین تئاتر تاریخ برادوی به کارزار بایدن

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما و تئاتر ـ علیرضا سپهوند: بی شک از سال ۲۰۰۴ و تلاش جورج بوش پسر برای پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری آمریکا که سهم عمده سینماگران هالیوودی در مخالفت و مبارزه برای شکست او در انتخابات را دارا بودند، هیچ دوره ای به تیرگی و عداوت بین هالیوود و «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا نبوده است. البته دنیا دیگر فریب این نوع مخالفت های سینمای آمریکا را نمی خورد چراکه بسیاری از ناظران بیرونی تصور می کردند که سینمای آمریکا در ‌واقع ضد جنگ، ضد غارتگری و دست درازی به کشورهای دیگر است درحالی حقیقت به هیچ وجه چنین نبود و اصل مساله به رقابتی جناحی در جغرافیای سیاست داخلی ایالات متحده برمی‌‌گشت.

 

هالیوودِ  آمریکا در ظاهر، رفتار تیپیکال و تندخوی ترامپ را بر نمی تابد و او را مستبد، مخالف دموکراسی، نژادپرست، دروغگو، تبعیض گر جنسیتی می نامد و ده ها عیب و ایراد دیگر که همگی نیز درست هستند اما سینمای آمریکا اینها را تنها دستاویزی برای مبارزه و کمک به کارزار انتخاباتی دموکرات ها عنوان می کند.

 

این مساله چند دلیل دارد ازجمله اینکه اولا بسیاری از سینماگران به طور سنتی وابسته به دموکرات ها هستند و از سوی دیگر، ترامپ از همان اول به آنها روی خوش نشان نداد ازینرو قرار گرفتن سینمای آمریکا در نقطه مقابل ترامپ و جمهوری خواهان به هیچ عنوان برآمده از آن اهداف و نیل به مقاصد انسانی و اجتماعی و سیاسی نبوده و تنها آرزومند بازگشت شرایط کاری خود به دوره های پیشین هستند.

 

هرچند در این میان معدود هنرمندانی هم هستند که طرفدار ترامپ بوده که معروف ترین آن ها «کلینت ایستوود» هنرپیشه و کارگردان است که آنچنان خود را در این عرصه تنها دیده که بارها بدون ذکر نام ترامپ، تنها به نتایج و اهدافی که می تواند به خروجی موفقیت آمیزی در این سیاستگذاری ها منتهی شود، اشاره کرده است. 

 

با توجه به شرایط مشروح فوق و شیوه مواجهه ترامپ با بحران کرونا که انتقادها را به شدت از او بیشتر کرد، شرایط برای حمایت از بایدن هموارتر شد و اینجا برای نماینده دموکرات ها «عدو سبب خیر شد». در ادامه به شرح حمایت های بی دریغ عوامل و هنرپیشگان «همیلتون»، موفق ترین و پرفروش ترین نمایش موزیکال تاریخ برادوِی می پردازیم:

 

کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری بایدن دوشنبه شب اعلام کرد که در ۱۶ اکتبر ساعت ۹ شب برنامه جمع آوری کمک مالی مردمی را با حضور بازیگران نمایش موزیکال «همیلتون» برگزار خواهد کرد. شرایط برخورد ترامپ با هالیوودی ها و هنرمندان آمریکایی از یک سو و عملکرد ضعیف او در سیاست داخلی و خارجی آمریکا باعث شد همه هنرمندان و سلبریتی های هالیوودی، خواسته و ناخواسته به سمت «جو بایدن» متمایل شوند.

بازیگران «همیلتون» پرفروش ترین نمایش تاریخ تئاتر برادوِی  به عنوان میزبان جمع آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی «جو بایدن» به میدان می آیند.

 

«لین منوئل مرندا» «داوید دیگز» «رنی اِلیس گولدزبِری» «جاناتان گراف» «کریستوفر جکسون» «خاویِر مونوز» «لسلی اودوم جونیور» «اوکیه ریِت اونائودوآ» . «فیلیپ سو» نقش آفرینان اصلی موزیکال «هملیتون» تاریخ سازترین و پولسازترین تئاتر برادوی هستند.

«توماس کیل»، کارگردان فیلم «همیلتون» در دیزنی پلاس، بخش پرسش و پاسخ را با این بازیگران اجرا خواهد کرد.

 

در تبلیغ این برنامه نوشته شده: یک اجرای ویژه نیز در این مراسم وجود دارد. علاقه مندان می توانند برای شرکت در برنامه از طریق وب سایت اقدام کرده و مبلغی دلخواه را به «صندوق پیروزی بایدن» اهدا کنند.

 

«لین منوئل مرندا»، خالق و ستاره «همیلتون» همچنین در ۶ اکتبر در یک رویداد «تلفن بانک » را با مشارکت «صندوق پیروزی لاتین»(Latino Victory Fund) برای بایدن شرکت کرد و حمایتش از بایدن در شبکه های اجتماعی بسیار سر و صدا کرد. مرندا خود رئیس «صندوق پیروزی لاتین» است.

 

حزب دموکرات ویسکانسین همچنین چندین رویداد مجازی پر ستاره  ازجمله گردهمایی هنرپیشگان و عوامل فیلم های «معاون رئیس جمهور»(Veep) و «عروس شاهزاده» را به نفع کارزار انتخاباتی بایدن برگزار کرده است.

 

روز پنجشنبه، مهمانانی شامل بازیگران و عوامل سری فیلم های «پیشگامان فضا»(Star Trek) برای یک مراسم مجازی به نام کارزار انتخاباتی بایدن به هم می پیوندند.

 

بازیگران «همیلتون» همچنین در سال ۲۰۱۶ برای کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری «هیلاری کلینتون» نیز به صحنه آمدند.

در ماه جولای، نمایش موفق موزیکال «همیلتون» که یازده بار برنده جایزه «تونی» که معتبرترین رویداد رقابتی تئاتر جهان بوده و از آن به عنوان اسکار تئاتر یاد می شود، یک نسخه فیلم منتشر کرد که متشکل از چندین نمایش زنده در دیزنی پلاس بود و به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این پروژه ابتدا قرار بود در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ در سینماها اکران شود، اما دیزنی به دلیل اثرات همه گیری بیماری کووید ۱۹ آن را در فضای مجازی به نمایش گذاشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول