اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

الگوی کشت باید با شرایط آب و هوایی کنارک سازگار باشد

فرماندار کنارک گفت: با توجه به جغرافیایی طبیعی بسیار مهم است که الگوهای کشت و آبیاری را از حالت سنتی به صنعتی برگردانیم و این موضوع از اولویت های اصلی بخش کشاورزی برای بهبود کیفیت تولید و از طرفی صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف آب و خاک باشد.

الگوی کشت باید با شرایط آب و هوایی کنارک سازگار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، حمیدالدین یوسفی در حاشیه  سفر یک روزه نایب رییس کمیسیون کشاورزی به شهرستان کنارک اظهار کرد: با توجه به جغرافیایی طبیعی بسیار مهم است که الگوهای کشت و آبیاری را از حالت سنتی به صنعتی برگردانیم و این موضوع از اولویت های اصلی بخش کشاورزی برای بهبود کیفیت تولید و از طرفی صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف آب و خاک  باشد.

وی تهیه، تدوین و اجرای الگوی کشت را مورد تاکید قرار داده و یادآور شدند: یکی از فعالیتهای مهم در بخش کشاورزی و نظام تولید  مواد غذایی است که با توجه به ظرفیتهای مهم کشاورزی شهرستان کنارک امری ضروری و مهم است.

فرماندار کنارک افزود: با هدف حداکثرسازی میزان سود خالص کشاورزان با استفاده از روش بهینه سازی  الگوی کشت در مجتمع کشت و صنعت مکران گوردیم آغاز که در زمینه گسترش روشهای نوین و آموزش کشاورزان محلی نقش بسزایی دارد.  

فرماندار کنارک با اشاره به صرفه جویی در مصرف  منابع آب و  از طرفی خاک حاصلخیز  به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه  خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و اصولی از این دو  مهم حیاتی میتوان  زمینه را  برای تولید و صادرات  گیاهان زراعی،دارویی و تزیینی فراهم کرد.

یوسفی از تعیین الگوی کشت به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد و توسعه بخش کشاورزی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که با افزایش جمعیت، رشد تقاضا و بهبود نسبی سطح زندگی مردم روبه رو هستند نام برد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول