اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وداع با ستاره‌های خان‌طومان/از شام بلا شهید آوردند

چگونه می‌توان با این پنج برادر که یار و همراه هم بودند روزهای تلخ و شیرین را سپری کردند، وداع کرد! هر کدام از خودشان یادگارانی به جای گذاشتند، همه چیز را گذاشتند و بار سفر بستند و امشب شب وداع است!

وداع با ستاره‌های خان‌طومان/از شام بلا شهید آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هم‌اکنون مراسم وداع با مسافران خان‌طومان در بوستان ولایت ساری آغاز شده، وداع با پیکر شهیدان، محمود رادمهر، حسن رجایی‌فر، علی عابدینی، رضا حاجی‌زاده و محمد بلباسی با حضور خانواده شهدا و مردم ولایت‌مدار دیار علوی در حال برگزاری است.

در چند قدمی چهل و هشتم درست هشت رو بعد از اربعین حسینی در میان شهادت پیامبر اکرم و امام رضا (ع)، ورود پیکرهای پاک این شهدا شور حسینی عجیبی در دل مردم ایجاد کرد و شهر را بار دیگر سیاه‌پوش کرد.

 امسال کرونا نگذاشت دل سیری از عزای حسین دربیاوریم، روز شمار تقویم گویی کُند حرکت می‌کرد نهم و دهم عاشورا را غریبانه طی کردیم، پیراهن مشکی پوشیدیم ولی در خانه اباعبدالله حسین (ع) برای عزاداری حاضر نشدیم هر چه کردیم نشد که نشد...

با شنیدن خبر ورود پیکرهای پاک این شهدا که همواره در رکاب سید و سالار شهیدان بودند و برای دفاع از حرم این حضرت راهی سفر عشق شدند، گویی خودمان را در کربلا حس می‌کنیم، از خاک سوریه کنار حرم بی بی زینب (س) شهید آوردند، چه حال و هوایی است...

 

چه کسی می‌داند امشب حال دل عزیزان این شهدا چگونه است، چه کردند با غم فراق و چه می‌کنند با لحظه دیدن این چند تکه استخوان، شاید امشب خاطره‌بازی و رفتن به روزهای دور، درست زمانی که شهدا لباس مشکی اربعین بر تن کرده و یا روز شهادت علی بن موسی الرضا (ع) رفتن به مشهد در ذهن‌شان تداعی می‌شود....

چگونه می‌توان با این پنج برادر که یار و همراه هم بودند روزهای تلخ و شیرین را سپری کردند، وداع کرد! هر کدام از خودشان یادگارانی به جای گذاشتند، همه چیز را گذاشتند و بار سفر بستند و امشب شب وداع است!

 

 امشب هوای دل همه مردم مازندران ابری است، این شهدا ثابت کردند که برای مردم و اهل بیت (ع )جان خود را می‌دهند قلب پاک و هدف متعالی‌شان بر کسی پوشیده نیست، خدایا کمک کن امشب ما از شهدا شفاعت بگیریم!

در حمایت مطلقه از ولی فقیه باید تلاش کنیم/ ما مسلمان و پیرو سیره رفتاری و عملی اهل بیت هستیم

عقیله ملازاده مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر اهل ساری، امشب در مراسم وداع با فرزندش به‌همراه شهدای دیگر خانطومان، با بغضی در گلو بیان کرد: سلام من به پدران و مادران و همسرانی که از جان عزیزترین عزیزانشان گذشتند و عزیزانشان را راهی جبهه حق علیه باطل کردند زبان را به تکبیر باز کردند و با گفتن تکبیر بر گوش عالم، عالم و آدم را به حیرت در آورند تا انتقام خودشان را در دفتر عالم ثبت کردند، و  هزاران درود و سلام بر این شهدا و همسران و فرزندانشان باشد.

مادر شهید رادمهر در مراسم وداع شهدای مازندرانی کربلای خان‌طومان با تاکید بر حمایت از ولی فقیه گفت: در حمایت مطلقه از ولی فقیه باید تلاش کنیم و خدا را شاکریم که ذره‌ای شک در درون‌مان به جایگاه ولایت مطلقه ولی فقیه نداریم.( بیشتر اینجا بخوانیم)

 

 

 

بعد از آقا، امید ما به حاج قاسم بود او هم مثل شما ...

مهدیه رجایی‌فر می‌گوید؛ بعد از آقا، امید ما به حاج قاسم بود او هم مثل شما عاقبتش شهادت شد آمد پیش شما بعد از او حس بی‌پدر شدن وجودم را فرا گرفت نمی‌دانم چند تکه از استخوانت برگشت اما امسال برای رقیه گریه می‌کردم، او حداقل قبل از پر کشیدن سر بابایش را بغل کرده بود.

به گزارش فارس، مهدیه رجایی‌فر دختر شهید مدافع حرم رجایی‌فر سلام در شب وداع با شهدای تازه تفحص شده خانطومان دلگویه‌ای را با پدر گفت.( بیشتر اینجا بخوانید)

عقب‌ماندگی‌های اقتصادی زیبنده مملکت شهدایی نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جامعه ما باید، مدرن و رشد یافته در ابعاد معنوی عمرانی، آبادانی و اقتصادی باشد، شرایط موجود اقتصادی مملکت ما که بخش اعظمی از آن معلول فشارهای دشمنان و قسمتی دیگر از ناکارآمدی‌های خودمان است زیبنده چنین شهیدانی نیست.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم شب وداع با پنج شهید مازندرانی بازگشته از خان‌طومان در بوستان ولایت مرکز مازندران تاکید کرد: ما باید مملکت را آن گونه که شایسته این شهیدان است بسازیم، عقب ماندگی‌های عمرانی، آبادی و اقتصادی، زیبنده جامعه بزرگ ایران نیست.( بیشتر اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، برنامه شب وداع هم اکنون در بوستان ولایت ساری با حضور مسوولان و مردم استان در حال برگزاری بوده و به‌صورت زنده از شبکه طبرستان پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول