اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اتهام زنی وزیر خارجه نروژ علیه روسیه

وزیر امور خارجه نروژ مدعی شد که روسیه اخیرا یک حمله سایبری علیه پارلمان نروژ و برخی قانونگذاران این کشور انجام داده است.

اتهام زنی وزیر خارجه نروژ علیه روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه نروژ سه شنبه شب روسیه را متهم کرد و گفت که روسیه پشت حمله سایبری  اخیر علیه پارلمان نروژ بوده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «اینه اریکسن سوراید» وزیر خارجه نروژ گفت: «براساس اطلاعات موجود، ارزیابی ما این است که روسیه پشت این اقدام بوده است.این یک رویداد جدی است که به مهمترین نهاد دموکراتیک ما ضربه زده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه نروژ در پاسخ درباره  اقدامات آتی نروژ خودداری کرد. وزارت خارجه روسیه نیز تاکنون واکنشی به این ادعا از خود نشان نداده است.

پارلمان نروژ یکم سپتامبر (سه شنبه ۱۱ شهریور) مدعی شد که طی یک حمله سایبری در اواخر ماه آگوست، ایمیل چندین قانونگذار و کارمند پارلمان این کشور هک شده است.

دادگاهی در روسیه  چندی قبل یک تبعه نروژی را به جرم جاسوسی به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم کرد. «فرود برگ» نگهبان ۶۳ ساله سابق در مرز نروژ-روسیه در دسامبر ۲۰۱۷ در مسکو دستگیر  و ماه جاری میلادی پشت درهای بسته در دادگاه روسیه محاکمه شد. این تبعه اهل نروژ به جرم جمع‌آوری اطلاعات محرمانه درباره زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه گناهکار شناخته شد و حکم حبس برای وی صادر شد. وزارت امور خارجه روسیه  به تازگی با احضار سفیر نروژ در مسکو خواستار خروج یک دیپلمات نروژی از خاک خود شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول