اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«ابتدا تذکر، سپس جریمه» شیوه برخورد‌‌ پلیس با بی‌ماسک‌ها در اصناف و بازار

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از امروز به کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند، تذکر داده می‌شود؛ ولی بعد از آن برخورد سلبی و جریمه اعمال خواهد شد.

«ابتدا تذکر، سپس جریمه» شیوه برخورد‌‌ پلیس با بی‌ماسک‌ها در اصناف و بازار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردارحسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه به دنبال مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه از تمام توان سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک توسط همه شهروندان استفاده شود،اظهار داشت: امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران داشتیم چگونگی هر چه بهتر اجرا شدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای ارتقا سلامت شهروندان بررسی شد.

وی افزود: نیروی انتظامی همانطور که در کنار مدافعان سلامت و همراه و همگام این عزیزان بوده است، امروز هم با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم تشدید نظارت بر پروتکل ها که  در تهران قرار است به صورت پایلوت به اجرا گذاشته شود با تمام توان و بسیج امکانات در سطح پلیس‌های تخصصی پای کار خواهد آمد و در این رابطه در سطح شهر از ظرفیت پلیس‌های پیشگیری و کلانتری‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی بهره خواهیم برد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه از امروز به کسانی‌که از ماسک استفاده نمی‌کنند و ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تذکر داده خواهد شد، عنوان داشت: پلیس اماکن در سطح اصناف و بازار، پاساژ ها و مال های بزرگ حضور پیدا خواهد کرد و در چند روز ابتدایی طرح،  تذکر شفاهی داده خواهد شد و بعد از آن برخورد سلبی و لازم ( جریمه افرادی که ضوابط و پروتکل ها را رعایت نمی کنند) اعمال خواهد شد. 

وی افزود: هیچ فردی بدون استفاده از ماسک نمی‌تواند به مترو وارد شود و همه کسانی‌که از مترو می‌خواهند استفاده کنند باید از ماسک استفاده کنند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه پلیس در کنار ستاد ملی کرونا با تمام امکانات پای کار آمده است و همه امکانات خود را  برای سلامت مردم عزیز بسیج خواهد کرد، گفت: پلیس در کنار و همراه ستاد ملی کرونا است تا بتوانیم وضعیت کنونی و افزایش مبتلایان به این ویروس را سامان ببخشیم.

در ادامه رئیسی معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا بر تشدید نظارت بر پروتکل ها و اعمال قانون متخلفان جزوه مصوبات است، بیان داشت: از ابتدای کرونا تاکنون همکاری پلیس و نیروهای مسلح عالی بوده است و پلیس در این زمینه با ما همکاری فوق العاده ای را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا لازم است از ظرفیت سایر سازمان‌ها و پلیس استفاده شود، عنوان داشت: لازم است نظم و برنامه منسجمی را برای نظارت بر پروتکل‌ها انجام بدهیم رعایت پروتکل‌ها از مطالبات مردم است که باید به آن توجه شود.

وی با قدردانی از همکاری و هم افزایی سردار اشتری و سردار رحیمی در سطح ملی و تهران، بیان داشت: تصویب مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری و هم افزایی پلیس است که در این زمینه پلیس هم اقدامات و همکاری های بسیار خوبی را با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول