اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سند «مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» تدوین شد

«مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» به عنوان موضوع سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب و با همت تمامی نمایندگان، این سند با کیفیت قابل قبولی تدوین شد.

سند «مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» تدوین شد

خبرگزاری فارس ـ ابراهیم آناهید: در بیانیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی آمده است: «هر آمدنی را رفتنی است و هر انتصابی را عزلی. خوشا به حال آنان که در طاعت خالق و در خدمت مخلوقند»(امیرالمؤمنین علی علیه السلام).

ما نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، با یاری خداوند متعال در سال ۹۷ شروع به کار کردیم و اینک بعد از حدود دو سال تلاش برای خدمت به جامعه دانش‌آموزی و مطالبه برای احقاق حقوق آنها، نوبت رفتن ماست. در این دو سال، فرصت‌ها و تهدیدهای نظام آموزشی را بیش از پیش لمس کردیم. از درد محرومیت‌ها و مظلومیت ها گریستیم و با شادی موفقیت‌ها شاد شدیم. بر خود واجب دانستیم که صدای رسای دانش‌آموزان باشیم و با نقد صحیح؛ مطالبه‌گری و ارائه راهکار قدمی هرچند کوچک در جهت بهبود و اصلاح نظام تعلیم و تربیت جامعه بر داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اکثریت آرای نمایندگان، «مدرسه و سلامت روان دانش‌آموز» به عنوان موضوع سند نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی انتخاب و با همت تمامی نمایندگان، این سند با کیفیت قابل قبولی تدوین شد.

 این دوره با صدور بیانیه گام دوم انقلاب قرین شد و نوجوانان دغدغه‌مند را بر آن داشت تا مضامین طلایی این بیانیه را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و به تبیین آن در جامعه دانش‌آموزی کمک کنند. نهمین دوره مجلس، با تشکیل و تثبیت کارگروه گام دوم انقلاب جهت بررسی عمیق، پژوهش و استخراج راهکارهای عملی، به سهم خود قدمی کوچک جهت لبیک به کلام ولی امر برداشت.

 در این بیانیه افزوده است: فاصله میان متن سند تحول بنیادین تا حقیقت نظام آموزشی، فاصله میان حرف تا عمل و در یک کلام، فاصله میان بایدها تا واقعیت‌ها، ما را به ضرورت و اضطرار اصلاح و تحول واقف کرد. دوران نمایندگی به پایان می‌رسد اما جوانانی سرشار از شور و اشتیاق، با روحیه مطالبه‌گری و تحول‌خواهی وارد امور مختلف جامعه خواهند شد.

 مجلس دانش‌آموزی به عنوان نهاد رسمی فعالیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان ما را به باور این سخن حکیمانه رهبر انقلاب فرزانه که «هرجا جوانان ما خواستند و همت گماشتند، به هدف رسیدند و رسیدیم». در این مسیر، هر جا که احساس تکلیف کردیم و با هم متحد و یکصدا شدیم، به نتیجه رسیدیم.

امیدواریم نگاه متولیان امر، به فعالیت‌های دانش‌آموزی، فراتر از وسیله‌ای برای برچسب «دانش‌آموز محوری»شان باشد. دانش‌آموز صرفا مخاطب نظام آموزشی نیست بلکه می‌تواند کنشگر و اثرگذار باشد. در پایان از دانش‌آموزان عزیز ایران، فعالان تشکل‌های دانش‌آموزی، مسؤولینی که گوش‌شان برای شنیدن دغدغه‌های دانش‌آموزی باز و دست مساعدت‌شان همراه ما بود و همه افرادی که ما را در این مسیر همراهی کردند، صمیمانه سپاسگزاریم. به امید فردای آباد ایران به همت جوانان غیرتمند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول