اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله وزیر اماراتی به فلسطینیان: به قدرنشناسی‌ها عادت کرده‌ایم

وزیر مشاور دولت امارات در واکنش به انتقادات تند سفیر فلسطین از ولی‌عهد ابوظبی، فلسطینی‌ها را قدر‌نشناس خواند.

حمله وزیر اماراتی به فلسطینیان: به قدرنشناسی‌ها عادت کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور کشورهای خارجی، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه را «بی‌وفا» و «قدرنشناسی» متهم کرد.

او سه‌شنبه‌شب در توییتی نوشت: «از اظهارات سفیر فلسطین در پاریس و رفتار ناشکرانه او در رابطه با امارات غافلگیر نشدم. ما به این بی‌وفایی و نمک‌نشناسی‌ عادت کردیم و از گام‌ها و باورهای خودمان در حرکت به سوی آینده مطمئن هستیم».

رام‌الله: دیکتاتور امارات، با دم شیر بازی می‌کند

سلمان الهرفی، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در فرانسه در گفت‌وگو با مجله فرانسوی «Le Point» «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی را دیکتاتور خوانده است.

او در این گفت‌وگو در واکنش به توافق سازش بین رژیم تل آویو و ابوظبی گفت: «بن‌زاید صرفاً دیکتاتور کوچکی است که به دنبال شهرت می‌گردد و با دم شیر بازی می‌کند».

سفیر رام‌الله در پاریس، از بحرین و امارات به دلیل توافق با رژیم اشغالگر قدس برسر عادی‌سازی روابط تشکر کرده و گفته است: «من شخصا از امارات بابت اینکه چهره واقعی خود را نشان داده تشکر می‌کنم؛ چرا که این کشور هرگز در کنار فلسطینی‌ها نبوده و کمک‌های خود به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سال ۱۹۸۵ بعد از حمله اسرائیل به جنوب لبنان را متوقف کرد و بعد از جنگ خلیج [فارس دوم] در سال ۱۹۹۰ این کمک‌ها را به کلی متوقف کرد».

الهرفی توافق بین امارات و بحرین با تل آویو را معلول شرایط امروز ندانست و گفت که آن‌ها سال‌ها همکاری نظامی، امنیتی و اقتصادی قوی داشته‌اند و با اقدام اخیر، به اشغالگران مشروعیت دادند و قانون بین‌الملل را به چالش کشیدند.

او در ادامه به اقدام اتحادیه عرب در صدور بیانیه‌ای در محکومیت سازش با رژیم تل آویو اشاره کرد و گفت که برخی از کشورها تحت فشار اقتصادی به دلیل همراهی با فلسطینی‌ها قرار گرفته‌اند و اینکه کشورها (کویت، قطر و لیبی) بعد از فلسطین ریاست دوره‌ای این اتحادیه را نپذیرفتند، حکایت از آن دارد که فلسطینی‌ها یک تنه، این نهاد عربی را فلج کرده‌اند.

سفیر فلسطین همچنین از اینکه مردم امارات توافق به اصلاح صلح با اسرائیل را محکوم نکرده، ابراز انزجار کرد و گفت: «از چه صلحی صحبت می‌کنند؟ آیا تانک‌های امارات در تل آویو بوده؟».

او با بیان اینکه اسرائیل نه امارات و نه بحرین بلکه فلسطین را اشغال کرده، اظهار داشت که فلسطینیان به تنهایی یک قرن مقاومت کرده و آماده‌اند صد سال دیگر مقاومت کنند.

«دونالد ترامپ»، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز۲۳ مرداد (۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول