اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توزیع 30 هزار بسته معیشتی ویژه محرومان سراسر کشور

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از توزیع 30 هزار بسته کمک‌معیشتی، ویژه محرومان سراسر کشور در طرح «سفره مهربانی3» خبر داد.

توزیع 30 هزار بسته معیشتی ویژه محرومان سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محمدحسین استادآقا اظهار کرد: از نیمه شعبان سال گذشته که مقام معظم رهبری فرمان رزمایش مواسات را اعلام کردند، آستان قدس رضوی برای کمک و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در سه مرحله وارد خدمت شده است و در سراسر استان‌ها از طریق شبکه خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی این مهم را صورت می‌دهیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: مرحله نخست «سفره مهربانی» در سه استان سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و کرمان، و «سفره مهربانی2» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در همه استان‌های کشور اجرا شد.

وی بیان کرد: «سفره مهربانی3» نیز پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم رزمایش مواسات در حال اجراست و عمده کار مبتنی بر توزیع نان است، ان‌شاءالله با همت خادمیاران و نیکوکاران، تا اوایل زمستان این مرحله را دنبال می‌کنیم.

استادآقا با اشاره به طرح ملی «آقا حساب کردند» نیز تأکید کرد: در این طرح، خادمیاران به فروشگاه‌های مناطق محروم در حاشیه شهرها و روستاها می‌‌روند و بدهی افراد بی‌بضاعت را که توانایی پرداخت آن را ندارند تسویه می‌‌کنند، این طرح از مشهد مقدس آغاز شده است و اکنون در سایر استان‌ها در حال توسعه است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به مراسم اربعین امسال گفت: امسال 16 موکب که سال‌های گذشته در عراق به زائران اربعین خدمت می‌‌کردند در 40 منطقه حاشیه شهر مشهد به خدمت‌رسانی، پذیرایی، کارهای عمرانی و درمانی مشغول‌اند، هم‌چنین در شهر مهران که هرسال میزبان زائران اربعین بود، خادمان و خادمیاران رضوی حضور یافتند و بسته‌های غذایی و غذای گرم توزیع کردند، در استان‌های دیگر نیز با هماهنگی مواکب خدمت رضوی، اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به توزیع غذای گرم در حاشیه شهر مشهد افزود: «سفره مهربانی3» نیز در این مناطق در حال اجراست، براساس آن، ۳۰ هزار بسته معیشتی از سوی خادمان بارگاه منور رضوی با مشارکت آستان قدس تأمین و در بین محرومان توزیع شده است، هم‌چنین بیش از 200 هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم شهر مشهد توزیع شد.

استادآقا با اشاره به اقدامات و اولویت‌های بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: بنیاد کرامت یک سازمان اجتماعی است که از ۱۵ اسفند سال قبل کارش را در حوزه مبارزه با آثار ویروس کرونا به صورت جدی آغاز کرد و تاکنون حدود ۱۹۰ هزار پرس غذا برای کادر درمان توزیع کرده است، در همین راستا ۸۰ هزار بسته متبرک حرم نیز برای کادر درمان و بیش از ۷۰۰ هزار بسته غذایی بین محرومان سراسر کشور توزیع شده است، بسته‌‌های تحصیلی نیز هنوز در حال بسته‌بندی و توزیع است و امر درمان با کمک کانون خادمیاری و سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در حوزه خانواده نیز امور مفصلی صورت داده‌ایم و برای 18 هزار زوج که جزو خانواده‌ شهدای خراسان رضوی هستند سه سال برنامه آموزشی داریم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که در پیش داریم ارتقای شبکه خادمیاری و کانون‌های خدمت است، 116 هزار خادمیار گزینش‌ شده داریم که بعد از ارتقا باید این عزیزان را در حدود ۱۹ موضوع تخصصی به‌کار بگیریم تا مجموعه خدمت بر اساس ایده اولیه خادمیاری در کل کشور توسعه یابد و زائران نه‌تنها در حرم مطهر بلکه در سراسر کشور از خدمات آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 70051/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول