اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آغاز فصل چرای پائیزه از اول آبان در مراتع قشلاقی ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین از آغاز فصل چرای پائیزه در مراتع قشلاقی ورامین از اول آبان ماه خبرداد.

آغاز فصل چرای پائیزه از اول آبان در مراتع قشلاقی ورامین

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، علی اصغر سپه وند رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کوچ پائیزه عشایر و اجرای مدیریت چِرای این فصل، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی، ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی، مدیریت چرا و کنترل دام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مجموعه منابع طبیعی جلوگیری از ورود دام به مراتع است، گفت: با اجرای دقیق مدیریت چرا و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و راه‌اندازی گشت‌های ویژه مشترک محیط زیست و منابع طبیعی درصدد هستیم تا همزمان با فصل چرای پائیزه از ورود دام غیرمجاز شامل دام‌های فاقد پروانه، مازاد بر ظرفیت و خارج از فصل به جد جلوگیری شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۶هزار هکتار مرتع با ظرفیت مجاز ۳۳ هزار واحد دامی است، بیان کرد: با توجه به عملیات بیولوژیکی احیایی که در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مراتع سیاه‌کوه این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است، این مراتع امسال تحت پوشش حفاظت و قُرق قرار دارد.

سپه‌وند درباره اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز عنوان کرد: اجرای این بند قانونی فرصت مناسبی است تا بهره‌برداران و مجریان طرح‌های مرتعداری در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی مشارکت کنند و از این ظرفیت قانونی برای حفظ، احیاء و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی استفاده کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول