اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در فاز سوم رزمایش مواسات در چالوس

فاز سوم طرح مواسات و کمک مومنانه در شهرستان چالوس با توزیع 3 هزار بسته معیشتی در این شهرستان اجرا شد.

توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در فاز سوم رزمایش مواسات در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس،  فاز سوم طرح مواسات و کمک مومنانه شهرستان چالوس با حضور حجت‌الاسلام محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران اجرا شد.

 حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی  نماینده ولی فقیه مازندران در حاشیه این رزمایش با اشاره به سیره پیشوایان، اظهار کرد: از این همه ایثار هم خوشحال و هم شکرگذار دین اسلام ما را به ایثار و فداکاری امر می‌کند و خدای بزرگ در ده‌ها آیه به ما دستور داده که انفاق کنید، بنابراین دین و سیره پیشوایان ما همه ما را به داشتن رحمت، عاطفه، مروت و ایثار دعوت کردند.

*رزمایش کمک مومنانه همان جهاد مالی است

وی افزود: در این شرایط کرونایی و نابسامان اقتصادی و همچنین در مصاف جنگ اقتصادی دشمن با ما، مشکلاتی را افزوده و هر روز دشمن تعداد تحریم جدید را اضافه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: با وجود  اینکه در برجام این تحریم‌ها باید برداشته می‌شد متاسفانه بر تحریم‌ها افزودند و بدتر اینکه خودش از قرارداد بیرون می‌رود و ما را به محاکم جهانی می‌کشاند تا ما را محکوم و فشارهای مالی بیشتری را بر ما تحمیل کند.

محمدی‌لائینی با اشاره به بدعهدی آمریکا،  بیان کرد: رهبر انقلاب و امام راحل بارها از بدقولی آمریکا و اعتماد نکردن و ارتباط نداشتن با آمریکا می‌گفتند، اینکه بیش از این به آنها دل نبندیم و مشکلات داخل را به بیرون گره نزنیم و مطمئنا روابط بیرونی را نمی‌بندیم ولی نباید برای حل داخل، چشم به دست دشمنانی که آنها نه تنها نمی‌خواهند مشکلات را حل کنند بلکه گره‌ای به گره‌های می‌افزایند، باشد، دست‌کم خروجی این باشد که برای آینده چوب اعتمادهای نادرست را نخوریم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: گرچه انگیزه مردم ما برتر از آن است که به خاطر وادار شدن و وانمود شدن از خدمات بخواهند خدمت کنند، مردم ما دوست دارند که بی‌نام و نشان باشند اما در عین حال ما و مسوولان وظیفه داریم خدمات را نشان دهیم و بازگو کنیم که در کنار تقدیر از کار خیر، دیگران هم در این راه به خیران بپیوندند.

*تداوم کمک مومنانه در چالوس

عابدین داغمه‌چی فرمانده سپاه ناحیه چالوس نیز در ادامه با گرامیداشت بازگشت ۵ ستاره خان طومان به استان مازندران، گفت: انشالله بتوانیم با بودن این شهدا راه، مکتب و آرمان شهدا را فراموش نکنیم و بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

وی افزود: در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری در مرحله اول رزمایش قرارگاه امام حسن مجتبی با مدیریت امام جمعه شهرستان برقرار شد و در ماه رمضان ۳ مرحله رزمایش با هزینه‌ای بیش از ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بسته معیشتی در سطح شهرستان با نگاه مومنانه، محترمانه و محرمانه توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس اضافه کرد: همچنین در مرحله دوم بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری این ستاد فعال شد و در دومین مرحله تعداد ۲ هزار ۵۰۰ بسته معیشتی از عید غدیر تا قربان و همچین همین تعداد در دهه اول محرم به نیازمندان تقدیم شد. 

داغمه‌چی بیان کرد: در فاز سوم از مرحله دوم رزمایش، علاوه بر ۳ هزار بسته معیشتی، ۵۲۰ بسته لوازم التحریر بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۶۵ گوشی تلفن همراه با همت مجمع خیران محمد رسول‌الله فرهنگیان شهرستان و فرماندهان حوزه مقاومت و ۴۸ تلویزیون تقدیم خانواده‌های دانش‌آموز شد.

 فرمانده سپاه ناحیه چالوس یادآور شد: تا به امروز مبلغ ۱۹ میلیون تومان اجاره مسکن از طریق حوزه‌های مقاومت به افراد نیازمند پرداخت شد.

داغمه‌چی به همت شهروندان در چالوس اشاره کرد و گفت: شهرستان چالوس دارای مردمی نیکوکار و خیرانی بسیار خوب است، خدا را شاکریم بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری درباره رزمایش کمک مومنانه، همتی در شهرستان چالوس ایجاد شد که می‌توان گفت هیچ‌گونه دغدغه‌ای مالی نداشتیم و رزمایش به بهترین نحو اجرا شده است.

وی در پایان از افرادی که همت بیشتری داشتند از جمله فرماندار، امام جماعت، اعضا شورا و شهرداران، مدیرعامل مسکن و عمران شمال، مجموع امور صنفی و همچنین در راس فرماندهان پایگاه محلات که در رزمایش کمک مومنانه زحمت زیادی کشیدند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول