اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمک به وضعیت افراد قراردادی در دستور کار مجلس/ به دنبال یافتن سرچشمه گرانی هستیم

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کمک به وضعیت کاری افراد قراردادی در دستور کار نمایندگان مجلس است به‌ ویژه در چند روز اخیر با رسیدگی به موضوع معلمان نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس، کلیات طرح مصوب شد.

کمک به وضعیت افراد قراردادی در دستور کار مجلس/ به دنبال یافتن سرچشمه گرانی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه مجازی پرسش و پاسخ با مردم در خصوص عملکرد مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس جدید نزدیک به دو ماه از وقت خود را به امور مقدماتی مانند تشکیل کمسیون‌ها و تأیید اعتبارنامه‌ها مصروف کرد که به نظر اکثر کارشناسان و نمایندگان ادوار، در این دوره نسبت به مجالس گذشته زمان کمتری برای انجام امور مقدماتی طی شده است.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تشکیل کمسیون‌ها امور مهمی مانند مسائل اقتصادی و مباحث تخصصی کمسیون‌های ۱۳ گانه در دستور کار قرار گرفت، نمایندگان هم با قدرت به موارد اولویت‌دار در قالب طرح‌های قانونی و لوایحی که از سوی دولت مطرح می‌شد، رسیدگی کردند.

وی با اشاره به عضویتش در کمیسیون کشاورزی ادامه داد: از این طریق در بررسی طرح‌ها و لوایح مشارکت می‌کردم و در حوزه انتخابیه نیز با افتتاح دفتر در مرکز و دیگر شهرهای شهرستان، امورات مردم در شهرستان و ادارات شهر در مرکز استان و حتی در تهران پیگیری می‌شود.

استیضاح در مدت کوتاه باقی مانده از دولت کمکی به اقتصاد نمی‌کند 

نقدعلی در مورد وضعیت اقتصادی کشور گفت: البته این را هم باید بدانیم که استیضاح در این مدت کوتاه تا پایان دولت کمکی به اقتصاد کشور نخواهد کرد، موضوع تحریم‌ها را قبل از این دولت نیز داشته‌ایم اما مشکلاتی که امروز گریبان گیر کشور شده سوءمدیریت‌ها است.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در بین نمایندگان سؤالات متعددی از وزرای مختلف مطرح‌ شده است که تعدادی نیز به صحن مجلس کشیده شده است، امروز زخم عمیقی در اقتصاد و معیشت جامعه ما وجود دارد و تمام تلاش مجلس شورای اسلامی در جهت بهبود معیشت مردم است.

مجلس به دنبال علت‌یابی و پیگیری در سرچشمه گرانی اجناس مختلف است

وی در مورد اقدامات اقتصادی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مبحث جلوگیری از گرانی‌ها باید راهکارهای اجرایی انجام گیرد اما مجلس به دنبال علت‌یابی و پیگیری در سرچشمه گرانی اجناس مختلف است.

نقدعلی یادآور شد: برای نمونه در کمسیون کشاورزی به‌ صورت علی‌الحساب واردکننده ملزم شد که از طریق سامانه بازارگاه محصول خود را به بازار ارائه کند که در موضوع نهاده دامی این اقدام صورت گرفت که اقدام عملی کمسیون کشاورزی این راستا بوده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه بازارگاه به‌ درستی آغاز به کارنکرده و باعث احتکارهای متعددی شده بود و البته به دلیل کمبود ارز واردات نهاده‌ها کم است اما پیگیر این موضوع با همکاری معاون وزیر جهاد کشاورزی هستیم، اقدامات کوتاه‌مدت نیز از جمله خرید تضمینی گندم از کشاورزان و اعطای ۱۲۰ هزار تومان کمک معیشتی در قالب کالا به افراد نیازمند انجام‌ شده است.

ارائه طرح شفافیت آراء نمایندگان به کمسیون اصلاح آئین‌نامه مجلس

وی یادآور شد: طرح شفافیت آراء نمایندگان توسط بسیاری از نمایندگان امضا و تحویل هیأت‌رئیسه مجلس شد که مدیریت مجلس آن را به کمسیون اصلاح آئین‌نامه مجلس ارائه داد،کار به کمیته تخصصی در این زمینه سپرده شد و در حال آماده‌سازی طرح جامعی در کمسیون اصلاح آئین‌نامه مجلس است.

نقدعلی ادامه داد: یکی از موارد شافیت آراء این است که، جدای از پخش زنده جلسات علنی مجلس، جلسات مذاکرات اعضای کمسیون‌ها در مسائل مختلف نیز باید در دید انظار قرار بگیرد تا به امروز این طرح پیشرفت مناسبی داشته و در آینده نزدیک وارد صحن مجلس خواهد شد، امیدواریم در دو ماه آینده موضوع شفافیت و تکمیل قانون نظارت بر رفتار نمایندگان به قانون تبدیل شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب وزیر جدید صنعت معدن و تجارت گفت: این وزارت خانه نزدیک به ۷ ماه وزیری به خود ندیده بود و چون بسیاری از کارها از جمله اقدامات در حوزه کشاورزی به وزارت صنعت معدن و تجارت مربوط می‌شد به دلیل نبود وزیر قوت و قدرت پاسخگویی نبود.

وی افزود: سوابق آقای رزم حسینی مطالعه و موضوع دو تابعیتی او بررسی شد و حتی از شخص وزیر اطلاعات در این خصوص سؤال شد و در مجموع آقای رزم حسینی گزینه مناسبی برای اداره وزارت صمت تشخیص داده شد و توانمندی و سابقه اقتصادی وزیر جدید نیز در انتخاب او تأثیر داشت.

نقدعلی در مورد اضافه شدن مدت سربازی گفت: اگر همکارانمان در مجلس طرح یا سؤالی در این خصوص مطرح کنند قطعاً به آن خواهیم پیوست و اگر این‌گونه نباشد شخصاً در مورد دلایل توجیهی موضوع از وزیر مربوطه سؤال خواهم کرد.

تحقیق و تفحص از فولاد دلائل توجیهی و قانع‌کننده داشته باشد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر تحقیق و تفحصی مطرح می‌شود دلایل توجیهی دارد در مورد تحقیق و تفحص از فولاد نیز به همین منوال است که با مطالعه دلایل توجیهی تحقیق و تفحص از فولاد و اگر قانع‌کننده باشد به این طرح می‌پیوندم.

وی با اشاره به کامل بودن قوانین دین اسلام گفت: در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی کمترین خلأ قانونی وجود دارد که در موضوع حجاب نیز به همین‌گونه است. حجاب قانون اسلام، عرف و رویه گذشتگان ما است و صریح قانون نیز ارتکاب به کار حرام را مستلزم مجازات می‌داند در این موضوع نیاز به قانون جدیدی نیست اما باید نظارت‌ها و حساسیت‌ها به‌ خصوص توسط مجلس بیشتر شده و تذکرات لازم داده‌ شده و می‌شود.

تصویب کلیات طرح رسیدگی به وضع معلمان نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس

نقدعلی در مورد استخدام‌های قراردادی نیز گفت: معلمان نهضت سوادآموزی خرید خدمت و حق‌التدریس در آموزش‌ و پرورش و کسانی که به‌ صورت قراردادی در سایر ارگان‌ها در حال خدمت هستند این عزیزان به‌ درستی حس تبعیض در خود می‌بینند. بعضی از نیروی‌های شرکتی را به چشم خود دیده‌ایم که به‌ مراتب از یک مدیر بیشتر کار می‌کند اما از حقوق کمتری برخوردار می‌شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اطلاعات اشتباهی نیز در مورد پیگیری نمایندگان در این خصوص به عزیزان می‌رسد، اما طرح کمک به وضعیت کاری افراد قراردادی در دستور کار نمایندگان مجلس است به‌ ویژه در چند روز اخیر رسیدگی به موضوع معلمان نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس کلیات طرح مصوب شد و با ورود به جزئیات طرح مسأله به نفع این عزیزان پایان خواهد یافت.

وی اشاره به حاشیه‌های ایجادشده پیرامون مجلس افزود: باید از شأن مجلس یازدهم دفاع کنم، امروز همه نمایندگان مجلس از هر جناحی خواسته یا ناخواسته فکری جز رفع مشکلات مردم ندارند اما رسانه‌ها فضای بدی در این خصوص ایجاد کردند.

تلاش پروپاگاندای رسانه‌ای برای ناامید کردن مردم از مجلس

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های سوء برخی از رسانه‌ها گفت: متأسفانه این روزها پروپاگاندای رسانه‌ای سعی در پیدا کردن نقطه‌ضعف و خاکستری در عملکرد مجلس و بزرگ کردن آن با هدف ناامید کردن مردم نسبت به مجلس را دارد.

وی در مورد حاشیه‌های ایجادشده برای خود نیز گفت: در مسأله کرونا بسیاری از مسؤولان حتی رئیس‌جمهور تا مدت‌ها در جلسات از ماسک استفاده نمی‌کردند هر چند بنده از ماسک استفاده می‌کردم اما برخی اوقات شیطنت‌های رسانه‌ای علت یک حاشیه می‌شود.

نقدعلی در پایان در خصوص اعتراض به مطرح‌ شدن نام خمینی‌شهر در ستاد مقابله کرونا کشور بیان داشت: کرونا کل کشور را درگیر کرده است، چرا نام شهرستان ما در این جلسه برده می‌شود به‌ علاوه اینکه فوتی‌های شهرستان کاشان طبق آمار رسمی در همان روزها دو برابر خمینی‌شهر بود با اینکه جمعیت هر دو شهرستان نزدیک به هم است اما کاشان تراکم جمعیت خمینی‌شهر را نیز ندارد اما معلوم نیست به چه دلیلی نام خمینی‌شهر در ستاد مقابله با کرونا کشور مطرح می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۰/ر۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول