اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پنجمین جلسه پرونده بانک سرمایه| امامی: وادارم کردند تیم رسانه ای تشکیل دهم/ نماینده دادستان: فضای هنری را تخریب کردید

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و ۳۳ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

پنجمین جلسه پرونده بانک سرمایه| امامی: وادارم کردند تیم رسانه ای تشکیل دهم/ نماینده دادستان: فضای هنری را تخریب کردید

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد؛ در ابتدای جلسه قاضی مسعودی‌مقام از متهم امامی خواست به ادامه دفاعیات خود در مورد شرکت روشه بپردازد.

متهم امامی در جایگاه قرار گرفت و گفت: ممنونم از شما که اجازه دادید در دادگاه تیم رسانه‌ای من هم داخل بیایند؛ من از رسانه‌هایی که در جلسه قبل بودند که صدای ما را، مطالب و اخبار را منصفانه انعکاس دادند واقعا ممنونم و تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: گره‌های این پرونده فقط با گوش دادن بدون پیش فرض حل می‌شود؛ امید است روالی که شما در پیش گرفتید تا آخر دادگاه ادامه یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدارکم در دستم نیست، جلسه بعدی در مورد شرکت‌ها توضیح خواهم داد.

در ادامه وکیل متهم امامی در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادله اثباتی باید به رویت برسد. شرکت سون گردش مالی داشته است چرا نماینده دادستان این را اعلام نمی‌کند.

قاضی به وی گفت: در این زمینه به راحتی می‌توانید گردش مالی شرکت را ارائه دهید.

در ادامه قاضی از متهم امامی خواست توضیحات خود را بیان کند.

قاضی خطاب به متهم گفت: به جای اینکه این همه هزینه کنید تا شما را در رسانه یک آدم خوب و بد درست کنند، نفعی برای شما و سایر متهمان ندارد اگر شما توانایی و قدرت دارید دفاع کنید. اینجا باید از خود دفاع کنید.

متهم امامی اظهار کرد: بنده شغلم و کارم رسانه است و در رسانه هم هزینه می‌کنم، اما احتیاج به تجهیز تیم رسانه‌ای ندارم، من را وادار کردند تا تیم رسانه‌ای درست کنم.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم امامی گفت: شما باید طراحی دفاع داشته باشید نه طراحی سینمایی؛ شما باید در چارچوب کیفرخواست دفاع کنید.

متهم افزود: اینجا را محملی برای تسویه حساب شخصی قرار نمی‌دهم. من خواستار روندی در تراز علمی شما در دادگاه هستم تا استدلال اعداد، حرف بزنند نه عدد سازی.

متهم امامی ادامه داد: شاهد بودید که نمایندگان بانک می‌خواستند علیه من حرف بزنند، اما صحبت‌های‌شان با یکدیگر متناقض است؛ من مدام باید بگویم که این کار را نکردم.

وی افزود: گفتند شرکت سون ظرفیت جذب نداشته است درحالی که شرکت سون کارمند داشته و برای آنها حقوق و بیمه در نظر گرفته شده است.

این متهم تاریخ افتتاح حساب خود را نشان داد و گفت: شرکت سون در تاریخ 22 مهر 92 افتتاح شد و بعد از سه ماه یعنی در تاریخ 3 دی 92 تسهیلات گرفته شد.

وی افزود: این شرکت در این سه ماه ٢٤ میلیارد تومان گردش حساب داشته است در حالی که نماینده دادستان گفت هیچ گونه این شرکت گردش حسابی نداشته است.

این متهم گفت: گفته شد ٢٠ میلیارد وثیقه‌ای که برای دریافت وام گذاشته شد از محل حساب شرکت روشه بوده است ؛درحالی که ما در قردادهایمان از آورده خود گرفتیم و وام را اخذ کردیم و اصلا به شرکت روشه مربوط نبود.

متهم امامی افزود: از محل سپرده، تمدیدی انجام ندادیم و اسناد آن هم موجود است.

وی درباره حوزه فعالیت شرکت، ادامه داد: ادعا شد من وامی را برای پالایشگاه و کار‌های نفتی گرفتم درحالی که شرکت سون شرکتی بود که با هزینه شخصی خودم راه‌اندازی شد.

این متهم گفت: جلسات متعددی برای انجام یک کار پالایشگاهی برگزار شد و هزینه زیادی نیز صورت گرفت که در نهایت منجر به پروژه سیراف شد؛ این پروژه در ابتدا در دفتر سون شکل گرفت و پروژه‌ای بود که فقط ١٠ میلیارد تومان هزینه تحقیقات مطالعاتی آن بود.

وی ادامه داد: این پروژه در وزارت نفت تبدیل به یک فراخوان ملی شد و  وزارت نفت اعلام کرد به جهت محدودیت خوراک، هشت مجوز بیشتر نمی‌دهد که در نهایت شرکت سون نفر هشتم شد و صلاحیت آن تایید گردید و در نهایت ما صاحب پالایشگاه سیراف شدیم.

متهم امامی اضافه کرد: ما با صندوق ذخیره فرهنگیان شراکت کردیم و گفتیم صلاحیت فنی با ما و صلاحیت مالی با شما باشد، اما در زمانی که این پروژه به امضای قرارداد‌ها نزدیک شد، بنده بازداشت شدم.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد.

قهرمانی در جایگاه قرار گرفت و گفت: مهم برای ما دستیابی بانک به منابع خودش است یعنی تسهیلات ارائه شده به گونه‌ای باشد که سود آن بازگردد.

وی تصریح کرد: آقای امامی شما باید اعتبار داشته باشید و باید اسنادتان را در حوزه سیراف ارائه دهید؛ در مورد شرکت سون نیز ما می‌گوییم شما وقتی می‌خواستید تسهیلات بگیرید گفتید ١٠٩ میلیارد تومان خالص فروش داشتید، اما اظهارنامه مالیاتی خود را ٥ میلیارد تومان عنوان کردید ابتدا بگویید چه چیزی را فروختید و به نسبت همان، در اوراق مالیاتی خود باید اسناد ارائه دهید.

وی تصریح کرد: تا به امروز صورت‌های مالی شما فاقد پشتوانه اسنادی است؛ از سویی دیگر امضای شما در فرم مشارکت بوده، اما درخواست تسهیلاتتان، سرمایه در گردش است.

نماینده دادستان گفت: شما در جلسات قبل تلاش کردید هنرمندان را مقابل ما قرار دهید، اما هنرمندان مقابل ما نیستند این ما هستیم که از شما طلب داریم زیرا فضای هنری را تخریب کردید.

وی گفت: از شما می‌خواهیم تا قرارداد سینمایی هنرمندانی که پول به حسابشان رفته است را نیز بیاورید.

قهرمانی تاکید کرد: می‌گوییم شما عملکرد شرکتی که٥٠ میلیارد گرفته بیاوردید و بگویید که برای شرکت چه کار‌هایی کرده است.

در پایان قاضی ختم جلسه را اعلام و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول