اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شوک افزایش قیمت‌ها در بازار کهگیلویه/تعزیرات دست به دامان امام جمعه شد

افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در سایه ضعف نظارت بر بازار مسؤولان تعزیرات را بر آن داشت از امام جمعه بخواهند فکری به حال وضع موجود شود.

شوک افزایش قیمت‌ها در بازار کهگیلویه/تعزیرات دست به دامان امام جمعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، از زمان ورود کرونا به کشور زندگی مردم تحت تأثیر این بیماری نوظهور قرار گرفت و مشکلات معیشتی یکی پس از دیگری بر مردم تحمیل شد.

با همه گیر شدن گرانی سبد کالای اساسی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در چنین شرایطی روز به روز کوچکتر و خالی‌تر می‌شود شوک افزایش قیمت‌ها در بازار و سرگردانی مردم در نبود نظارت‌ها

در سایه نوسان قیمت‌ها نارضایتی مردم از وضعیت بازار در حالی است که مسؤولان نظارت بازار همواره در گزارش‌های خود از تشدید بازرسی‌ها و تشکیل پرونده تخلفات خبر می‌دهند.

در حالی که تقریبا همه بازار شهر دهدشت در مرکز شهر متمرکز شده و تعادل بازار با رصد مستمر صنوف و نظارت بر قیمت‌ها حاصل می‌شود اما وضعیت موجود نشان می‌دهد عزم جدی و قاطع برای جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت‌ها وجود ندارد تا جایی که دو واحد صنفی مجاور هم یک نوع کالا را با قیمت‌های مختلف عرضه می‌دارند.

ضعف نظارت متولیان بر بازار مسؤولان تعزیرات حکومتی را هم ناراضی کرده و معتقدند عملکرد ضعیف اداره صمت و اتاق اصناف باعث چندگانگی قیمت‌ها و بروز تخلفات صنفی شده است.

رئیس تعزیرات حکومتی در دیدار با امام جمعه دهدشت با بیان اینکه گرانفروشی در شهرستان بیداد می‌کند، اظهار داشت: قاطعیت در کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.

بازرگان با انتقاد از وضع موجود در بازار و بی‌خیالی متولیان امر تصریح کرد: تنها چاره را در این دیدیم خدمت امام جمعه برسیم تا فکری به حال این قضیه شود.

این مسؤول گفت:اگر بازرسان با جدیت و قاطعیت در برخورد وارد عمل شوند شاهد گرانفروشی‌های شوک‌آور نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای برخورد با گرانفرنوشی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این نشست با بیان اینکه بی‌تفاوتی و رویه خاله‌ خورزویی در بازار شهرستان قابل قبول نیست، طی تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از او خواست شخصا وارد عمل شود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: در شرایطی که مردم از بیماری منحوس کرونا رنج می‌برند تحت فشار گرانی‌ قرار گرفته‌‌اند انتظار دارند مسؤولان به آنها رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: تعزیرات وظیفه ذاتی خود را انجام دهد ولو اینکه دیگران توجه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در رصد بازار متوجه چندگانگی قیمت‌ها با وجود یکی بودن جنس و کیفیت شدم، افزود: از نبود برچسب قیمت روی کالا مشخص است بازار به حال خود رها شده است.

وحدانی‌فر با بیان اینکه مردم از چنین اوضاعی به ستوه می‌آیند و عصبانی می شوند چون میبیند نظارتی نیست، ادامه داد: ناظران و بازرسان جدی ورود کنند دادستان حمایت می‌کند هر جا لازم باشد ما حمایت و کمک می کنیم.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول