اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ازبکستان و لتونی

سفیر ازبکستان در لتونی با مشاور امور سیاسی رئیس جمهور لتونی دیدار و طرفین گسترش همکاری‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ازبکستان و لتونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «قدمبای سلطان اف» سفیر ازبکستان در لتونی و «سالویگو سیلکالنا» مشاور مسائل سیاسی رئیس جمهور لتونی دیدار و گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری- فنی و فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین همچنین در مورد تماس‌های قریب الوقوع دوجانبه در سطوح مختلف و همکاری‌های متقابل در چارچوب ساختارهای بین المللی سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند.

تاکید شد که بین دو کشور گفت‌وگوهای سیاسی انجام، ساز و کارهای رایزنی به طور موثر اجرا می‌شود و همچنین با وجود پاندمی مبادلات بازرگانی افزایش می‌یابد.

طرفین در این دیدار بر برگزاری در سال جاری میلادی هشتمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و لتونی در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، صنعتی و علمی و فنی به صورت ویدیویی تأکید کردند.

لتونی استقلال ازبکستان ‌را در تاریخ 22 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 نوامبر سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول