اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

توسعه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کشور عمان در حوزه‌های علمی و فناوری

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید سفیر عمان از این دانشگاه از توسعه همکاری با دانشگاه‌های کشور عمان خبرداد.

توسعه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کشور عمان در حوزه‌های علمی و فناوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی در بازدید سفیر کشور عمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور است و این دانشگاه جز چند دانشگاه برتر کشور به لحاظ رتبه بین‌المللی، تحقیقات و فناوری است.

وی افزود: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است و روابط بین‌الملل جزو مهمترین محورهای این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های دانشگاه تاکید داریم با دانشگاه‌های کشورهای منطقه ارتباط نزدیک داشته باشیم.

معتمدی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای عراق، سوریه و کشورهای همسایه در شمال ایران ارتباط نزدیک دارد.

وی عنوان کرد: ارتباط با کشور عمان جز اولویت‌های ما است که اخیرا ارتباط‌های خوبی برقرار شده و امیداوریم رفته رفته ارتباطات علمی و آموزشی و فناوری ما با دانشگاه‌های کشور عمان بیشتر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در حال حاضر تمرکز دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها بر روی بحث آموزش نیست، بلکه درخصوص مباحث تکنولوژی و تحقیقات تکیه زیادی داریم و بخش زیادی از ارتباطات نیز در این زمینه‌ها خواهد بود.

ابراهیم بن احمد المعینی سفیر کشور عمان در ایران نیز در این جلسه گفت: ایران گنجینه‌ای از توانایی‌ها و قابلیت‌ها است، بنابراین ما برنامه داریم در زمینه‌های مختلف ارتباطات‌مان را با ایران تقویت کنیم.

وی افزود: من به عنوان سفیر بسیار تاکید دارم که ارتباطات گسترش یابد بنابراین امیداوریم که ارتباطات میان دانشگاه‌های دوکشور نیز بیش از گذشته توسعه یابد.

ابراهیم بن احمد المعینی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطات قوی که شکل گرفته نشان می‌دهد که آسان‌سازی روابط میان دو کشور نتیجه‌بخش بوده است.

حجت‌الاسلام نوری شاهرودی سفیر سابق ایران در عمان نیز در این جلسه گفت: عمان از دستاوردهای فناوری و تکنولوژی ایران استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رفت و آمد ایرانی‌ها به کشور عمان راحت شده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که ارتباطات علمی و فناوری میان دو کشور نیز توسعه یابد.

سفیر سابق ایران در عمان افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از دانشگاه‌های ایران است که بسیار پیشرفت کرده و برج فناوری این دانشگاه مثال‌زدنی است.

حمید کشوری رئیس مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه نیز در این جلسه گفت: امیدوارم این جلسه که با دعوت و پیگیری پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده، بستری برای تعمیق گسترش ارتباطات علمی و فناوری بین دو کشور به ویژه در حوزه سلامت گردد.

وی اظهار داشت: کشور عمان از این برنامه استقبال کرده و قرار است با همکاری مقامات عمانی بویژه سفیر، برنا مه‌های جامعی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فناوری با کشورعمان به صورت مشترک اجرا شود.

رئیس پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده فناوری ایرانی دارای استانداردهای بین‌المللی هستند که برنامه داریم با کمک کشور عمان بستری فراهم کنیم که این شرکت‌ها بتوانند در این کشور حضور پیدا کرده و از پتانسیل‌های موجود بهره‌برداری نمایند.

در پایان مراسم نیز از تلاش‌های حجت‌الاسلام نوری شاهرودی سفیر سابق ایران در عمان جهت فراهم نمودن زیرساخت مناسب همکاری علمی و فناوری بین دو کشور تجلیل و قدردانی شد و سفیر عمان نیز اظهار داشت که این بازدید زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول