اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

رشد گروه ها و ایدئولوژی های ناسیونالیست سفیدپوست در ارتش آمریکا

گروه های ناسیونالیست سفیدپوست که برخی از آنها جدی ترین تهدیدات ترور را متوجه کشور کرده اند، اعضا و حمایت های جدیدی را در میان نظامیان پیدا کرده اند. این گروه ها بر این باورند که سفیدپوستان در آمریکا آماج حمله قرار دارند.

رشد گروه ها و ایدئولوژی های ناسیونالیست سفیدپوست در ارتش آمریکا

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: گروه های ناسیونالیست سفیدپوست که برخی از آنها جدی ترین تهدیدات ترور را متوجه کشور کرده اند، اعضا و حمایت های جدیدی را در میان نظامیان پیدا کرده اند. این گروه ها بر این باورند که سفیدپوستان در آمریکا آماج حمله قرار دارند.
این گروه ها در تلاش خود برای ایجاد کشوری تماما سفیدپوست که در آن غیرسفیدپوستان از حفاظت های حقوق مدنی برخوردار نباشند، اغلب مواجهات خشونت آمیزی را دامن می زنند که هدف آنها اقلیت های نژادی و مذهبی هستند. از سال 2018 به این سو برتری طلبان سفیدپوست به نسبت هر جنبش افراط گرای داخلی دیگر، حملات کشنده تری را در ایالات متحده انجام داده اند.
برای مثال گروه پراود بویز که پرزیدنت دونالد ترامپ در اولین مناظره ریاست جمهوری سال 2020 به آنها اشاره کرد، شامل کهنه سربازان و اعضای فعال قوای نظامی هستند. اعضای این گروه که قبل از عضویت در گروه ملزم به مشارکت در خشونت های فیزیکی هستند، از این اظهار نظر ترامپ که «عقب بنشینید و آماده باشید» استقبال و خطاب او را به عنوان تاییدی بر ایدئولوژی افراط گرایانه خود قلمداد کرده اند.
هرچند بسیاری از آمریکاییان از این اظهارنظر رئیس جمهور به وحشت افتاده اند، اما تحقیق ما نشان می دهد که اکثر آمریکاییان همچنان نسبت به ارتباطاتی که این گروه ها با ارتش برقرار کرده اند بی خبرند.
ارتباط ها بین ارتش آمریکا و ناسیونالیست های سفیدپوست به دهه 1990 بازمی گردد که بسیاری از باورمندان  این ایدئولوژی ها خدمت در ارتش را به عنوان فرصتی برای تقویت مهارت های رزمی خود و یارگیری از میان دیگر نظامیان می دیدند.
تحقیق ما نشان داده که اکثر آمریکاییان چیز زیادی درباره سطح ناسیونالیسم سفیدپوستان در ارتش نمی دانند؛ گرچه پس از اطلاع از وجود چنین واقعیتی، نسبت به آن نگران می شوند.

ناسیونالیست های سفیدپوست فعال در ارتش 
پژوهشگران داده های قابل اتکایی در این باره ندارند که چه تعداد از کادر فعال یا کهنه سربازان نیروهای مسلح به گروه های ناسیونالیست سفید پوست وابسته اند اما اعضای فعلی ارتش هرچه می گذرد بیشتر نسبت به نفوذ گروه های راست افراطی در میان همقطارانشان  مطلع می شوند.
در اخیرترین نظر سنجی انجام شده توسط میلیتاری تایمز، یک سازمان رسانه ای مستقلی که مسائل ارتش را پوشش می دهد، حدود یک پنجم از پرسنل ارتش گزارش کرده اند که شاهد نشانه هایی از ناسیونالیسم سفیدپوستان یا ایدئولوژی های نژادپرستانه در جامعه نظامی هستند. این نشانه ها شامل استفاده تصادفی از افتراهای نژادی یا بیان یهودستیزانه و حتی مواد انفجاری می شوند که عامدانه به شکل یک صلیب شکسته کار گذاشته شده اند.
بیشتر از یک سوم پرسنل نظامی مورد مطالعه قرار گرفته در سال 2018 گفته اند که ناسیونالیسم سفیدپوستان تهدید بزرگی برای کشور به شمار می رود که تعداد آنها بیشتر از کسانی است که نگران تهدیدات ناشی از سوریه، افغانستان یا مهاجران هستند.
ناسیونالیست های سفیدپوست دارای تجارب نظامی، معمولا بعد از ترک خدمت مرتکب اعمال خشونت آمیزی هم شده اند، مثل بمبگذاری سال 1994 اوکلاهما سیتی و تیراندازی گروهی سال 2012 در یک معبد متعلق به سیک ها در ویسکانسین.
اما پرسنل نظامی فعال نیز در فعالیت های مرتبط با ناسیونالیسم سفیدپوستان دست داشته اند. در جولای 2018 یک ناسیونالیست سفیدپوست به دلیل مشارکت در گروه های نژادپرستانه از جمله شرکت در اعتراض «اتحاد راست» در شارلوتویل ویرجینیا، از جمع تفنگداران نیروی دریایی اخراج شد.
در فوریه 2019 یک افسر گارد ساحلی مستقر در ستاد این نهاد دستگیر و به  گردآوری تسلیحات در قالب بخشی از یک نقشه برای آغاز یک جنگ نژادی متهم شد.
در آوریل 2019  تحقیقاتی که هافینگتون پست انجام داده بود، نشان می داد که دست کم 11 عضو شاخه های مختلف نظامی به خاطر شرکت در یک گروه ناسیونالیست سفیدپوست تحت تحقیق قرار دارند.
در سپتامبر 2019 یک سرباز نیروی زمینی که حمایت خود را از افراط گرایی دست راستی ابراز کرده بود، بعد از  به اشتراک گذاشتن دستورالعمل های ساخت بمب با ماموران مخفی دستگیر شد. در همان ماه یک استوار نیروی هوایی که با یک گروه برتری طلب سفیدپوست مرتبط بود تنزل درجه گرفت اما اجازه یافت به خدمت خود ادامه دهد.
در ژوئن 2020 یک سرباز نیروی زمینی بعد از آنکه اطلاعات حساسی را درباره واحد خود به دو گروه برتری طلب سفیدپوست درز داده بود، از جمله گروهی که تجاوز و قتل را به عنوان بخشی از  پویش خود برای یک جنگ نژادی ترویج می کرد، به تخلفات مرتبط به تروریسم متهم شد.

نگرانی کنگره
قانونگزاران به این مشکل توجه کرده اند. در سال 2019 مجلس نمایندگان در قالب بررسی متقاضیان بالقوه ورود به ارتش الزامی را برای یافتن نشانه هایی از ناسیونالیسم سفید پوست در نظر گرفت که به عنوان بخشی از تخصیص بودجه سالانه پنتاگون به تصویب رسانده بود. اما سنا پیش از ارسال لایحه به کاخ سفید برای امضای رئیس جمهور، این ماده را از آن حذف کرده بود.
کارشناسان نظامی و آکادمیک توافق دارند که ایدئولوژی های خشونت آمیز در میان صفوف نظامیان، فرایند شکل گرفتن اعتماد به یکدیگر را که در رزم به آن متکی هستند، برای سربازان دشوارتر می کند.
اگر کنگره ناسیونالیست های سفیدپوست را از خدمت در ارتش منع می کرد، اعضای گروه های ناسیونالیست سفیدپوست در دریافت آموزش های نظامی با مشکلات بیشتری مواجه می شدند. در این صورت ارتباطات آنها با یک شبکه یارگیری مهم نیز قطع می شد.

دیدگاه آمریکاییان نسبت به ناسیونالیسم سفیدپوستان
ما می خواستیم ببینیم چه تعداد از مردم از وجود ناسیونالیسم سفیدپوستان در ارتش مطلع هستند و در مورد آن چه فکر می کنند. برای همین در اوایل می 2019 یک پیمایش معرف جمعیتی را از 1702 تن از بزرگسالان آمریکایی به عمل آوردیم.
در ابتدا از شرکت کنندگان پرسیدیم که فکر می کنند ناسیونالیسم سفیدپوستان در ارتش چقدر شیوع دارد. بیشتر آنها (70 درصد) گفتند که «عده ای» ناسیونالیست سفیدپوست در صفوف نظامیان وجود دارند. بیست درصد دیگر هم گفتند که «تعداد زیادی» از این افراد وجود دارند. فقط 10 درصد فکر می کردند که هیچ ناسیونالیست سفیدپوستی در ارتش وجود ندارد.
سپس ما خواستیم دریابیم که آیا این مسئله از نظر مردم یک مشکل محسوب می شود یا نه. برای جواب به این سئوال ما، پاسخگویان را به دو گروه تقسیم کردیم. از نیمی از آنها پرسیدیم که  «ناسیونالیسم سفیدپوستان در ارتش» «یک مشکل نیست» «به شکلی یک مشکل جدی است» یا «یک مشکل جدی است.» فقط 30 درصد آنها فکر می کردند که این مسئله یک مشکل «جدی» است؛ 47 درصد فکر می کردند که این موضوع «به شکلی جدی است» و 23 درصد فکر می کردند که «مشکلی نیست.»
از نیمه دیگر پاسخگویان همین پرسش شد، ولی قبل از طرح این پرسش از آنها، نتایج نظر سنجی سال 2018 میلیتاری تایمز را در اختیار آنها گذاشتیم که می گفت «22 درصد از پرسنل نظامی...شواهدی از وجود ناسیونالیسم سفیدپوستان یا ایدئولوژی های نژادپرستانه را در میان نیروهای مسلح دیده اند.» بعد از آگاهی از این اطلاعات، 35 درصد این گروه این مشکل را «جدی» تلقی کردند که یک افزایش آماری قابل توجه پنج درصدی را نشان می داد.
بعد از آن ما به گروه اول برگشتیم و اطلاعات مربوط به نظرسنجی میلیتاری تایمز را در اختیار آنها گذاشتیم  و دریافتیم که 39 درصد آنها این مشکل را «جدی» یافته بودند. این افزایش 9 درصدی نیز از نظر آماری قابل توجه بود.
ما یک تقسیم بندی اولیه سیاسی را در میان پاسخگویان خود مشاهده کردیم. کسانی که به عنوان محافظه کاران ثابت قدم شناسایی می شدند، کمتر نسبت به وجود ناسیونالیسم سفیدپوستان در ارتش نگرانی داشتند تا لیبرال ها. اما پاسخگویان از هر دو طیف تمایل داشتند دیدگاه های خود را به روز کنند و وقتی که اطلاعات اضافی و مبتنی بر واقعیات بیشتری در اختیار آنها قرار دادیم، ناسیونالیسم سفیدپوستان را مشکلی جدی قلمداد کردند.

ارتش نهادی مورد اعتماد است
جامعه آمریکا نسبت به ارتش نگاهی احترام آمیز دارد و به عنوان یک نهاد نسبت به آن اعتماد می ورزد. گروه ها و ایدئولوژی های ناسیونالیست سفیدپوست از طریق همقطاران خود در ارتش آمریکا توانسته اند اعتبار و مشروعیت خود را افزایش دهند. غیرنظامیان اغلب از اظهارات و اقدامات افراد شاغل در نیروهای نظامی سرمشق می گیرند.
تحقیق ما نشان می دهد که اطلاعات جامعه درباره  تعداد نظامیانی که نسبت به ناسیونالیسم سفیدپوستان در نیروهای نظامی نگرانی دارند، می تواند نگرانی را هم در میان لیبرال ها و هم محافظه کاران نسبت به قدرت فزاینده این گروه ها تشدید کند. افزایش نگرانی جامعه می تواند انگیزه ای باشد برای سیاستگزاران تا بکوشند با گروه های ناسیونالیست سفیدپوست هم در ارتش و هم در کلیت جامعه مبارزه کنند.
نویسنده: جنیفر ایپیندل (Jennifer Spindel) استادیار علوم سیاسی در دانشگاه نیو همپشایر
منبع: https://b2n.ir/054840

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول