اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه خواستار پایبندی باکو و ایروان به توافق آتش‌بس شد

وزیر دفاع روسیه از طرفین درگیر در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» خواست به توافق آتش‌بس که اخیراً مورد توافق طرفین قرار گرفته پایبند باشند.

روسیه خواستار پایبندی باکو و ایروان به توافق آتش‌بس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ارمنستان و جمهوری آذر‌بایجان با وجود توافق صلح همچنان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» درگیری نظامی دارند، «سر‌گئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه خواستار پایان‌ این‌ در‌گیری‌ها از طریق پایبندی دو طرف به توافق آتش‌بس شده است. 

به نوشته خبر‌گزاری روسی «ریانووستی»، شویگو از طرفین درگیر در این منطقه خواسته از توافق آتش‌بس که اخیراً مورد توافق قرار گرفته است تبعیت کنند.

علیرغم گذشت سه روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ارمنستان که به همت روسیه و با حضور وزرای خارجه این سه کشور به دست آمد، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم کرده‌اند. 

در حالی که وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح‌ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام‌های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه «آغ دام» را مورد حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

دولت ارمنستان روز چهارشنبه نیز مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان به مقری که تجهیزات نظامی این کشور در آن مستقر بوده در خاک ارمنستان حمله کرده است.

 بامداد شنبه گذشته (۱۹ مهرماه) توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از آغاز اجرایی شدن آتش‌بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو  بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول