اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سودای ۱۴۰۰ رکورددار استیضاح!/ زمزمه‌های حضور آخوندی در انتخابات ریاست‌جمهوری

خبرهای متعددی از تمایل عباس آخوندی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد. نگاه‌ها به او چگونه است؟

سودای ۱۴۰۰ رکورددار استیضاح!/ زمزمه‌های حضور آخوندی در انتخابات ریاست‌جمهوری

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه خراسان در گزارشی به تمایل عباس آخوندی به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

«ایده ایران» را که خود من مطرح می‌کنم!

چندی قبل بود که تسنیم به سراغ کاندیداهای  احتمالی ریاست جمهوری رفته بود و در این میان آخوندی درپاسخ به این سوال که آیا نامزد خواهد شد یا خیر قاطعانه از آمدنش خبرداده بود. او پیش از این نیز تلویحا به حضور ۱۴۰۰ در انتخابات اشاره کرده بود و با بیان این که گزینه‌های دیگری که اسمشان برای کاندیداتوری مطرح است: «هیچ کدام چنگی به دل نمی‌زنند چون هیچ ایده‌ای برای اداره حکومت در این شرایط ندارند.» از ایده  خود برای ریاست جمهوری سخن به میان آورده بود: «بحث «ایده ایران» را که خود من مطرح می‌کنم یک ایده‌ جدید است و با این ایده در ایران، یک گفتمان جدید می‌تواند شکل بگیرد.»

کاندیدای جدید رسانه‌های اصلاح طلب

حالا اما حضور عباس آخوندی به عنوان یک گزینه اصلاح طلبی پررنگ تر از همیشه شده است؛ حضوری که پیشتر روزنامه اعتماد هم آن را تایید کرده بود و روز گذشته روزنامه «جهان صنعت» در گزارشی با تیتر «کاندیدای جدید رسانه‌های اصلاح طلب» آخوندی را به عکس یک خود برد و نوشت: «عباس آخوندی چهره نامدار سیاست و اقتصاد سیاسی در ایران در هفته‌ها و ماه‌های تازه سپری شده شاید بدون این که بخواهد، به هر دلیل از سوی رسانه‌های اصلی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده کاندیدا شده است.»

آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید!

این سخن در حالی مطرح می شود که منتقدین عملکرد او در پست وزارت مسکن، به اصولگرایان ختم نشده و اصلاح طلبان بسیاری نیز منتقد عملکرد او هستند.

درهمین زمینه، سید ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با نامه نیوز در واکنش به احتمال کاندیداتوری عباس آخوندی اظهار کرد: «آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!»

رکورددار استیضاح!

آخوندی  به صراحت و موضع‌گیری‌های چالشی نیز معروف است. گاهی هم از الفاظ تند و نامناسبی استفاده می‌کرد. او از مخالفان سرسخت پروژه مسکن مهر هم  بود و آن را یک افتضاح می‌خواند. باید گفت که آخوندی دوران وزارت پرچالشی هم داشت شاهد آن که در مجلس پیشین که مجلس نزدیک به دولت  هم تلقی می شد، سه بار  استیضاح شده و هر سه بار هم نتوانست رای اعتماد مجلس را جلب کند.

اصلاح طلبان بنا ندارند که از آخوندی حمایت کنند

از انتقادات به عملکرد او در زمان مدیریتش بر وزارت مسکن و شهرسازی که بگذریم، درباره شخصیت سیاسی آخوندی نیز حرف و حدیث های بسیاری مطرح شده  تا جایی که علی صوفی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاحات براین باور است  که عباس آخوندی بیش از آن که اصلاح طلب باشد، اصولگرای میانه است و اصلاح طلبان بنا ندارند که از او حمایت کنند. او در نهایت در آستانه استیضاح چهارم در مهر ماه ۹۷ با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور استعفا کرد.

وی همچنین معتقد است که آخوندی سبد رای چندانی ندارد و اقبال عمومی به او چنگی به دل نمی زند:« آقای آخوندی وضعیت مبهمی دارد. برای مثال آقای جهانگیری در سال۹۶ در انتخابات نامزد شد و از مردم واکنش گرفت یا آقای عارف هم در سال۹۲ این کارزار را آزمود اما آقای آخوندی چنین وضعیتی ندارد و معلوم نیست که چه اقبالی به او می‌شود و وضعیت مبهمی دارد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول