اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شیب شیوع کرونا در زنجان ملایم است/ مواجهه 20 درصدی مردم زنجان با کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری‌ها دو مرحله کمون و نمود دارند، گفت: هر چند نتیجه اقدامات انجام شده از جمله ایجاد محدودیت‌ها هنوز مشخص نشده ولی در کل می‌توان گفت که شیب افزایش بیماری کووید 19 همچنان ملایم است و جلوی تند شدن گرفته شده است

شیب شیوع کرونا در زنجان ملایم است/ مواجهه 20 درصدی مردم زنجان با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی از اشغال 420 تخت بیمارستانی از مجموع حدود 2 هزار تخت در سطح استان توسط بیماران مبتلا به کووید 19 خبر داد و افزود: اگر قرار به ادامه این روند باشد، مشکلات تیرماه که شامل بستری شدن روزانه بیش از 100 نفر در بیمارستان‌ها بود بروز خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان میانگین بیماران بستری روزانه در بیمارستان‌های استان را طی روزهای اخیر 64 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار بین 53 تا 79 نفر در نوسان است.

وی تنها راه‌کار پیشگیری از درگیر شدن با ویروس کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کرد و گفت: افزایش روند شیوع کرونا، موجب شد تا در ستاد استانی کرونا موضوع ایجاد محدودیت مطرح و مصوب شد.

صائینی با بیان اینکه بیماری‌ها دو مرحله کمون و نمود دارند، افزود: هر چند نتیجه اقدامات انجام شده از جمله ایجاد محدودیت‌ها هنوز مشخص نشده ولی در کل می‌توان گفت که  شیب افزایش بیماری همچنان ملایم است و جلوی تند شدن گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان متوسط سن بیماران مبتلا به کووید 19 را 58 سال سن اعلام کرد و ادامه داد: درصد مواجهه مردم استان با این بیماری 17 درصد و شهر زنجان 20 درصد است که معنی آن عدم مواجهه حدود 80 درصد از مردم با این بیماری است.

وی با بیان اینکه درصد ایمنی ایجاد شده در بین بیماران مبتلا به کووید 19 حدود 70 درصد گزارش شده است، افزود: زمان ایمنی ایجاد شده هم چند ماه است از این رو تنها راه‌کار، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

صائینی افزود: احتمال انتقال بیماری کووید 19 بعد از دو هفته تقریبا منتفی می‌شود هر چند با حواشی موجود بیمار بعد از مثبت شدن تست، 21 روز از تجمعات دور می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در نیمکره جنوبی میزان شیوع آنفلوآنزا بسیار پایین بوده است، چرا که رعایت نکات بهداشتی شیوع را کاهش داده است، ادامه داد: هر سال هنگام شیوع آنفلوآنزا وضعیت بسیار حاد بود، ولی الان مردم نکات بهداشتی را بسیار رعایت می‌کنند از این رو احتمال

وی با تاکید بر اینکه قدرت بیماری‌زایی کرونا به مراتب بیشتر از آنفلونزا است، افزود: بازهم تاکید می‌کنم که راه‌کار پیشگیری از این بیماری همان رعایت موارد بهداشتی است.

صائینی سهمیه استان زنجان از واکسن آنفلوآنزا را 17 هزار دوز اعلام کرد و گفت: این تعداد در چند پارت تحویل شده و بقیه هم که حدود یک هزار دوز است به زودی تحویل داده خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 14 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در بین جامعه هدف پیش‌بینی شده تزریق شده است، ادامه داد: برای افراد نیازمند تزریق که باید واکسن را از داروخانه‌ها تهیه کنند فغلا توزیعی انجام نشده و به محض توزیع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به آمارهای اعلامی مبتلایان به بیماری کووید 19 گفت: اعلام مجموع بیماران بستری‌ و سرپایی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است که بر اساس نتیجه آزمایش PCR است.

صائینی با تاکید بر اینکه اغلب بیماران مبتلا به کووید 19 بهبود می‌یابند، افزود: در این راستا بیمارانی هم هستند که نیاز به اقدامات خاص برای بهبود کامل دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد مراکز بهداشتی استان را 88 مرکز اعلام کرد و گفت: در همه این مراکز پزشک مستقر حضور دارد. 

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در اختیار همه مراکزی که مادر باردار دارند قرار گرفته است، افزود: ولی بیماران خاص برای دریافت این واکسن باید به مراکز منتخب معرفی و مراجعه کنند

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول