اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آقای روحانی! با 120 میلیارد چقدر حقوق معوقه پرستاران را می‌توانیم جبران کنیم

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به شبهاتی که در ماجرای اختصاص بودجه کرونا به دانشکده فناوری‌های نوین وجود دارد، گفت: آقای روحانی! با این مبلغی که برای ساخت و ساز دانشکده کنار گذاشتند؛ چقدر می‌شود ماسک توزیع کرد؟ چقدر حقوق معوقه پرستاران را می‌توانیم جبران کنیم.

آقای روحانی! با 120 میلیارد چقدر حقوق معوقه پرستاران را می‌توانیم جبران کنیم

حمیدرضا دهقان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: یکی از اتفاقاتی که در این ایام درگیری با ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد و در سطح دانشگاه با آن مواجه بودیم؛ بحث اختصاص مبلغ ١٢٠ میلیارد برای ساخت و ساز دانشکده‌ای بود که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد.

وی ادامه داد: در نگاه اول این موضوع جای نگرانی ندارد و اتفاقاً باعث خوشحالی است که مبلغی جهت تجمیع چند دانشکده نوپا اختصاص پیدا کرده است؛ اما آن چیزی که باعث شد بسیج دانشجویی واکنش نشان دهد و حتماً بایستی پیگیری شود؛ این است که این بودجه که به دانشکده اختصاص یافته، از کجا تأمین شده است؟

دهقان یادآور شد: آن طور که اسناد و مدارک نشان می‌دهند؛ متأسفانه این مبلغ از هزار میلیارد یورویی است که رهبر انقلاب جهت مقابله با مسائل مربوط به بیماری کرونا از صندوق توسعه ملی اختصاص دادند؛ اما متأسفانه آنچه که دیدیم این بود که از این مبلغ که رهبر انقلاب برای بحث کرونا مجوز داده بودند؛ آقایان در پاستور بذل و بخشش به خرج داده و این را برای ساخت و ساز در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اختصاص داده‌اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: الحمدلله این موضوع پیگیری شده و نکته جالب این موضوع است که، به محض اینکه دولت متوجه شد نهادهای نظارتی وارد بررسی این موضوع شده‌اند؛ همانطور که اسناد هم موجود است؛ روند تخصیص را تغییر داده و ادعا می‌کنند این پول از تنخواه و اختیاراتی است که رئیس‌جمهور دارد و از آنجا تأمین شده است. البته این تعبیرات، بازی با کلمات است؛ اما در اصل مشخص است که این پول از صندوق توسعه ملی برداشت شده است.

وی گفت: نکته حائز اهمیت در این قضیه این است که الان کادر بهداشت و درمان ما در مسائل متعددی دچار مشکل هستند؛ بسیاری از پرستاران هنوز حقوقی که باید می‌گرفتند را دریافت نکردند، کارانه‌های آن‌ها عقب افتاده وبعضاً کارانه‌های سال‌های گذشته را هم دریافت نکرده‌اند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: زمانی که سؤال می‌شود چرا این مبالغ پرداخت نشده‌اند؛ با این پاسخ مواجه می‌شویم که بودجه نداریم و وزارت بهداشت دستش خالی است. و وقتی مطرح می‌شود چرا از هزار میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی برداشت شده، استفاده نمی‌شود؛ پاسخ می‌آید که نمی‌توانیم این مبلغ را ناگهانی به جامعه تزریق کنیم، زیرا تورم‌زا است. پس تا چه زمانی بایستی کادر درمان و پرستاران در مقابل این مسائل صبر کنند؟

دهقان تصریح کرد: کادر درمان و پرستاران در حالی این سخنان را می‌شنوند که نزدیک به هشت ماه، با سختی‌های فراوان درگیر با کرونا بوده‌اند و از طرفی ١٢٠ میلیارد تومان از همین بودجه، به ساخت و ساز دانشکده اختصاص داده شده است. حال سؤال اینجاست که اگر بودجه نیست و محدودیت دارند؛ پس چطور می‌توانند این مبلغ را برای ساخت و ساز اختصاص دهند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: اگر دست آن‌ها باز است؛ پس چرا کارانه معوقه پرستاران و کادر درمان پرداخت نمی‌شود؟ تا چه زمانی باید این تعداد کشته را هر روز داشته باشیم؟ مگر ٢٧٠ کشته در روز تعداد کمی است؟

وی افزود: مسلم است که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جلوگیری از اپیدمی کرونا و این موج گسترده همه‌گیری با این تعداد فوتی در روز، امکاناتی است که دولت باید از طریق تزریق بودجه فراهم کند؛ مثلاً توزیع ماسک رایگان یکی از این موارد هست.

دهقان تاکید کرد: آقای روحانی! با این مبلغی که برای ساخت و ساز دانشکده کنار گذاشتند؛ چقدر می‌شود ماسک توزیع کرد؟ چقدر حقوق معوقه پرستاران را می‌توانیم جبران کنیم؟ چقدر از کارانه‌ها را می‌توان واریز کرد؟ چقدر دستگاه و تخت‌های لازم را می‌توان تجهیز کرد؟ نباید از این مسائل به سادگی عبور کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه آقای ربیعی سخنگوی دولت، در نشست خبری خود می‌گوید: این فرایند طبیعی است و به همه دانشگاه‌ها کمک می‌شود! از آقای ربیعی سؤال می‌کنیم برای سایر دانشگاه‌ها هم از بودجه کرونا هزینه کرده‌اید؟ چرا به مردم ما علناً دروغ گفته می‌شود؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: سخنگوی دولت به جای اینکه در حل مشکلات کشور کمک کند و سخنگوی درد مردم باشد؛ متأسفانه بعضاً احساس می‌شود برای آقای ربیعی اصلاً مهم نیست کارهایی که دولت در این موضوعات انجام داده؛ درست است یا غلط؟ 

وی گفت: چه اتفاقی افتاده است که رئیس یک دانشگاه مستقیماً به رئیس‌جمهور نامه زده و درخواست بودجه می‌کند؟ کی تا به حال این مدل نامه‌نگاری مستقیم وجود داشته است؟ حتی اگر از این مسئله چشم‌پوشی کنیم؛ نکته بعدی این است که چرا وقتی رئیس دانشگاه از رئیس جمهور صد میلیارد تومان درخواست می کند؛ ایشان ١٢٠ میلیارد تومان تخصیص می‌دهند؟ چرا این اضافه مبلغ تخصیص داده می‌شود؟ اینها جای شک و شبهه هست.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: از طرف دیگر حضور دختر آقای روحانی در دانشکده هم مطرح هست؛ طبیعتاً بایستی هم انتظار داشت که این سؤالات برای دانشجویان دانشگاه مطرح شود؛ برای آن‌هایی که چشم‌شان باز است و مسائل را رصد می‌کنند. آن‌هایی که در این چند ماه، فضای کرونایی کشور را می‌بینند؛ درد و رنج کادر درمان و بیماران و خیلی از مواردی که نیاز مبرم به بودجه های کرونایی دارد یا نیاز مبرم به تهیه یک سری از موارد ضروری جهت پیشگیری و درمان کروناست را احساس می‌کنند.

 

وی گفت: این یکی از موضوعات مهم هست که اگر آن را بی‌پاسخ بگذاریم و بخواهیم مثل آقای ربیعی مسئله را توجیه کنیم باعث خواهد شد دولت از مردمی بودنش، همان‌طور که اکنون  فاصله گرفته است؛ به مراتب بیشتر فاصله بگیرد. البته بار دیگر این را تأکید می‌کنیم که ساخت و ساز دانشگاه کار بسیار خوبی است؛ کسی منکر آن نیست؛ اما چرا از منابع کرونا این کار را انجام دادند؟

دهقان تاکید کرد: نقش دیوان محاسبات کشور به عنوان سازمانی که پاسدار تخصیص و اعتبارات و عملکرد بودجه در کشور است؛ بسیار پررنگ بوده و بایستی وظیفه خودش را به نحو احسن انجام دهد. از آقای بذرپاش انتظار می‌رود با توجه به مسئولیت ایشان در دیوان محاسبات کشور به این پرونده  سریع‌تر و دقیق‌تر بپردازند و با جدیت تمام برخورد کنند و در این میان با هرکس که متخلف است، فارغ از هر پست و مقامی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله ما هم در بسیج دانشجویی تا رسیدن این مسئله به نتیجه و جواب کامل، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول