اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شکل‌گیری خوشه‌های صنایع غذایی، دارویی، پوشاک و نساجی در بروجرد

معاون امور اقتصادی وزیر کار گفت: خوشه‌های صنایع غذایی، دارویی، پوشاک و نساجی در بروجرد در حال شکل‌گیری است.

شکل‌گیری خوشه‌های صنایع غذایی، دارویی، پوشاک و نساجی در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الله میرزایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از فعالیت شرکت داروسازی زاگرس فارمدپارس این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بروجرد قطب مهم صنایع غذایی، دارویی پوشاک و نساجی است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین استراتژی توسعه بلندمدت برای بروجرد عنوان کرد: باید استراتژی توسعه منطقه‌ای و محلی بر پایه خوشه‌های دارای مزیت در منطقه ایجاد و برنامه رشدیابنده ۱۰ ساله برای این خوشه‌ها طراحی شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در صورتیکه خوشه‌های دارای مزیت در منطقه فعال نشود، ممکن است موجب به آسیب واحدهای موجود شود.

میرزایی بیان کرد: در اکثر شهرستان‌ها این تصور نادرست وجود دارد که ایجاد صنایع فولاد و پتروشیمی منجر به توسعه می‌شود، حال آنکه هر منطقه از مزایای طبیعی و مکانی خاص خود برخوردار است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد به تدریج خوشه‌های صنایع غذایی، دارویی، پوشاک و نساجی در بروجرد در حال شکل‌گیری است، البته تحقق این مهم مستلزم تقویت واحدهای فعال است، چرا که در غیراینصورت اهداف یاد شده محقق نمی‌شوند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حال آنکه صنایع و بنگاه‌های موجود در سال‌های آینده به خوشه‌های زاینده و بسط‌‌یابنده تبدیل می‌شوند.

میرزایی تصریح کرد: از این‌رو هرگونه سرمایه‌گذاری در جهت توسعه واحدهای صنعتی موجود توجیه‌پذیرتر از سرمایه‌گذاری جدید است.

وی بر ضرورت حمایت جدی از شرکت‌های داروسازی فعال در بروجرد تاکید و اظهار کرد: این شرکت‌ها بنگاه‌های سوددهی هستند که می توانند از منابع داخلی، تامین مالی بانکی و یا تامین مالی در بازارهای سرمایه منابع مورد نیاز خود را تامین کنند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اصول آسیب‌شناسی بنگاه‌های اقتصادی گفت: در صورتیکه در مراحل اولیه شکل‌گیری مشکلات بنگاه‌های تولید شناسایی و مرتفع نشود، ممکن است به سرعت به یک بحران تبدیل شود.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول