اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پشت پرده افزایش قیمت مرغ در بهبهان

افزایش قابل توجه قیمت عرضه گوشت مرغ به دست مصرف کننده در شهرستان بهبهان حاکی از تخلف عده ای دلال در عرصه پرورش مرغ می باشد.

پشت پرده افزایش قیمت مرغ در بهبهان

به گزارش خبرنگار فارس در بهبهان: کابوس تمام  نشدنی افزایش قیمت مواد غذایی مشکل بزرگی را  برای مردمبه وجوده آورده و سفره معیشت مردم را روز به روز کوچک تر کرده ، این در حالی است که قیمت مرغ در شهرستان بهبهان به 24000 هزار تومان رسیده است و باعث ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است .

یکی از شهروندان معترض به افزایش قیمت مرغ در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: افزایش 6۰۰۰ هزار تومانی مرغ در فاصله یک هفته با توجه به  وضع بد اقتصادی  موجود درکشور زندگی روزمره را برای مردم مشکل کرده است.

وی در ادامه گفت: گوشت مرغ  قوت مصرفی اکثر خانواده های ضعیف در جامعه می باشد و با گرانی به وجود آمده تهیه آن برای مردم  سخت  و دشوار شده است و اگر افزایش قیمت ها به این روال ادامه داشته باشد گوشت مرغ تبدیل به غذای افراد عیان جامعه یا به اصطلاح غذای لاکچری می شود.

دلسردی مرغداران از نگاهداری مرغ

مهدی یکی از فعالان عرضه مرغ در بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس بهبهان اظهار کرد: با حذف دلار 4200 و آزاد شدن نرخ نهادهای دامی و افزایش نرخ دلار با توجه به این که بخش عمده ای از نهاده های دامی به کشور وارد می شود. موجب گران شدن عرضه مرغ به مصرف کنندگان شده است.

وی در ادامه بیان داشت : دو نرخی شدن نهاده های دامی و عدم حمایت لازم مسئولین از مرغداران موجب دلسردی و تعطیل شدن این صنعت است.

با متخلفین عرضه مرغ برخورد می شود

مهدی عابدنژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس بهبهان اظهار داشت: علت افزایش قیمت مرغ در بهبهان را آزاد شدن نهاد های دامی بیان کرد .

وی افزود: با توجه به دو نرخی شدن نهاده های دامی بستر تخلف برای افراد سود جو و دلال فراهم گردیده ، بطوری که عده ای سهمیه دولتی جوجه ریزی خود را بجای نگهدار و پروار سازی در بازار آزاد می فروشند و موجب کاهش مرغ در بازار و افزایش قیمت عرضه مرغ به دست مصرف کننده می گردد.

رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان بهبهان تصریح کرد: با بازرسی های صورت گرفته تعدادی از این افراد سودجو شناسایی و تشکیل پرونده گردیده به رده زیرصلاح ارجاع گردیده است.

تدابیر ویژه جهت حل مشکلات معیشتی

مردم انتظار دارند با وضع موجب در جامعه و مشکلات معیشتی مسئولین با اتخاذ تدابیر ویژه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند

با نظارت بیشتر و دقیق تر ستاد تنظیم بازار از جمله نظارت بر توزیع نهاده های دامی و عرضه مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد تا شاهد افزایش نجومی نرخ مرغ در بازار نباشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول