اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی در 10 استان کشور اجرا می‌شود/مبادی بی‌سوادی در کردستان مسدود است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: برنامه شتاب بخشی سواد آموزی پرداخت و با بیان اینکه این طرح در 10 استان کشور در حال اجراست و کردستان یکی از استان‌های هدف و مجری شتاب‌بخشی است.

برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی در 10 استان کشور اجرا می‌شود/مبادی بی‌سوادی در کردستان مسدود است

رمضان یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به تشریح برنامه شتاب بخشی سوادآموزی پرداخت و با بیان اینکه این طرح در 10 استان کشور در حال اجراست، اظهار کرد: استان کردستان نیز به عنوان یکی از استان‌های هدف، مجری شتاب بخشی است.

وی بیان کرد: طرح مذکور برای اجرا به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، برنامه‌های ابلاغی اجرایی و منتج به نتیجه شود.

وی با بیان اینکه مبادی ورودی بی‌سوادی در استان به صورت کامل مسدود شده است، افراد بی‌سواد استان در جامعه هدف و 10 تا 49 سال را مربوط به سال‌های گذشته دانست و گفت: باسوادی در گروه‌های سنی 6 تا 9 سال، 10 تا 19 سال، 20 تا 29 سال استان کردستان از میانگین کشوری بالا تر است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه وضعیت باسوادی استان در گروه سنی 30 تا 39 با میانگین کشوری برابر است، بیان کرد: در گروه سنی 40تا 49 سال وضعیت سواد استان از میانگین کشوری پایین‌تر است. 

یوسفی افزود: با اجرای برنامه شتاب بخشی امیدواریم در افق 1404 شاهد ریشه کنی بی‌سوادی در گروه سنی هدف یعنی 10 تا 49 سال باشیم.

وی همچنین با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن در سال 1385 و نتایج آن، وضعیت استان و شهرستان‌های مرزی از نظر شاخص‌های سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال را ارائه کرد و با بیان اینکه میزان با سوادی گروه سنی 10 تا 49 سال استان در حال حاضر بیش از 92 درصد است، اظهار داشت: باید با برنامه‌های لازم این میزان به 100 درصد افزایش یابد.

معاون سواد آموزی استان با بیان اینکه از سال 95 تا کنون با پیگیری‌های صورت گرفته و اهتمام دست‌اندرکاران امر و حمایت شورای پشتیبانی استان و شهرستان نتایج خوبی حاصل شده است، این اقدامات را کافی نداست و با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تاکیدات وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی در کمترین زمان، امور ساماندهی شود و در این راستا باید از ظرفیت شورای پشتیبانی سواد آموزی در سطح استان و شهرستان استفاده کرده و از مشارکت دستگاه‌های همکار بهره گرفت.

یوسفی در پایان شتاب بخشی سوادآموزی را طرحی ضربتی عنوان کرد و با بیان اینکه سرانه این طرح 15 درصد بیشتر از سرانه‌های ابلاغی است، از اعضای شورا خواست با توجه به بستر فراهم شده و حمایت از برنامه‌ها، کمک کنند تا اهداف طرح محقق شود.

انتهای پیام/2330/72/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول